solangeopreis.reismee.nl

Gili Air en Trawangan

Na onze bootreis van zo'n 3 uur kwamen we eindelijk aan op Gili Air. Wat was dit een paradijs zeg super mooi helder blauw water. Alle de andere gili eilanden zie je liggen zo dicht bij is het, en ook Lombock is super dicht bij. Ik had met Max en Hester 2 dagen voor vertrek een hotel geboekt bij aza zil. We hadden een ruime kamer met twee groten tweepersoons bedden. Hester en ik namen een bed en Max mog lekker in zijn eentje in het andere bed liggen. Er was een heerlijk zwembad. We gingen eerst even wat uitrusten want de het was maar klein stukje lopen maar zoooooo warm dat we drijf nat waren van het zweet. Na even op adem te zijn gekomen zijn we bij Randy's wat gaan eten, deze stond goed aangeschreven in de lonleyplanet. Het was super leuk dus een goede keus. Daarna zijn we even een duik gaan nemen in het zwembad, ik wilde even wat slapen op een van de bedden langs het zwembad maar helaas was alles al ingenomen. Het was al bijna 6 uur dus we moesten snel haasten voor de zonsondergang, en wat was die mooi. We zijn wat foto's gaan maken bij de beroemde swing en toen lekker een drankje gaan drinken en gaan genieten van het uitzicht. Terug in het hotel alvast een hostel geboek voor morgen want dan gaan we naar Gili Trawangan en daar blijven we 2 nachtjes. Dus alvast wat inpakken voor morgen en dan lekker slapen.

De volgende ochtend waren we optijd wakker. Hester had het zo koud door de airco dat ze een trui had aangedaan hahaha. We hebben heerlijk ontbeten langs het zwembad en toen zijn we een fiets gaan huren om een rondje langs het eiland te maken. De tassen konden we gelukkig nog bij het hotel laten staan, want we moesten al uitchecken. Nou het fietsen ging niet zo goed, want ze hebben bijna geen verahrde paden alleen maar zand, en ja dat fiets niet echt goed, dus groot deel moeten lope. En Hester haar ketting viel er ook nogs eens 3x achter elkaar af... bummer. Wel wat mooie strandjes gezien. En toen zijn we maar terug gelopen naar hotel gelukkig was dit om de hoek. Helemaal bezweet terug gingen we nog even een duik nemen om af te koelen. Leuk weetje er zijn geen auto's en scooters op deze eilanden alleen paard en wagen of de fiets. Toen opgedroogd waren hebben we de tassen gepakt en zijn we terug gelope naar de haven. Natuurlijk kwamen we daar weer helemaal bezweet aan heerlijk haha, gelukkig precies optijd voor de boot naar Gili T. Dit duurde maar 15 min.

Gelyukkig was het maar 7 min lopen naar het hostel m-box. Super leuk hostel met bar en zwembad, TOP! Even de spullen uitgeladen en meteen duik genomen en pizza gegeten. Daarna gingen we op naar de strip want daar zat Camilla in een dive hotel. Daar hebben we fietsen gehuurd en zijn we naar de ndere kant van het eiland gefiets (wat echt maar 10 of 15 min is) daar wat drankjes gedaan en genoten van weer een mooie zonsondergang. We waren hongerig en hadden geen zin om verder te fietsen voor een ander tentje om te eten dus we hebben waar we zeten wat lekkers te eten genomen. Hester en ik hebben een leuke snorkel tour geboekt voor morgen bij een man die langs kwam. Toen in het donker want er zijn geen straatlantaarns terug gefiets naar de strip. Met om de zoveel minuten een paard en wagen die voorbij sheeste. Hahah wel super lachen. Ondertussen even gestopt om van de mooie sterren hemel te genieten. Wauwie wat was dit mooi en wat waren het er veeel zeg, we hebben zelfs de melkweg kunnen zien. Echt geweldig. We hebben de fietsen terug gebracht =en zijn met zijn alle naar hostel gegaan voor wat drankjes, en wat spelletjes. Wat vrienden gemaakt en daarmee zijn we uiteindelijk mee uit gegaan. Heerlijk feesten op het strand. Heerlijk gedanst tot zo'n 3 uur. Op heerlijke muziek met wat cocktails en biertjes en de gezelligheid van elkaar. Max en ik liepen samen terug naar het hostel hij bleef nog even chillen bij het zwembad en ik nam een heerlijke douch en ging toen slapen.

We hebben klein beetje uitgeslapen en samen ontbeten met pannenkoeken en vers fruit. Hester en ik gingen naar de haven opzoek naar de snorkel tour en Max ging wat later weg om zijn eerste duik maken waar Camilla ook bij zou zijn, die heeft er al meerdere gedaan. Wij streste hem een beetje want we konden het snorkel bedrijf niet vinden... we dachten dat we genept waren, gelukkig zeiden een paar mannen van je moet bij ons wezen toen snel betaald en naar de boot gerend. We hebben 3 stops gemaakt, de eerste was bij een mooi rif waar we verschillende vissen konden zien, het was super mooi en leuk na zo'n 30 tot 45 min ginigen we verder naar de schildpadden plek en ja hoor ik heb er 2 gezien wat gaaaf, het beest was zo sereen en zwom daar lekker rustig naar het oppervak, het was wel wat verder weg maar ik hem 'm gespot. We hadden nu een guide mee en die mocht niet uit het oog verliezen, wij dachten dat we de hele tijd bij de zelfde man waren, niet dus hahah oeps. We waren paar honder meter verder op, dus toen maar snel terug gezwommen was best zwaar want we hadden tegen stroming. Gelukkig hadden we 'm wel terug gevonden en waren we niet de enige. Daarna op naar de laatste stop waar we nemo zouden spotten. Jammer genoeg hebben we hem niet gezien maar wel veel andere mooie visjes.

We maakte een korte stop op Air om wat te lunchen, nou dat had van ons nieet gehoeven, was beetje vieze tent en laat me niet beginnen over het toilet, maarja we moesten wel we konden nergens heen... na lunch terug met de boot naar Gili T. We hadden nog een hele middag over dus we hebben lekker het eiland rond gefiets en bij wat leuke winkeltjes naar binnen gegaan. Op een bepaald punt van het eiland moest je op een smal strookje langs de zee lopen met je fiets en vervolgens over het strand lopen, dat was even ploeteren de rest was heel makkelijk befietsbaar. Om 5 uur zouden de andere terug zijn maar hadden nog even dus zijn we onze was op gaan halen en even en duik genomen in zwembad en ons even gaan omkleden. Wat bleek de andere waren al lang klaar en zaten al ergens aan de andere kant van eiland op ons te wachten. Dus Hester en ik hebben snel onze spullen gepakt en weer fietsen gehuurd. We probeerde een short cut en dat werkte gelukkig waren we nog net optijd om laatste stuk van zonsondergang te zien. We hebben heerlijk gegeten en geklets bij een beach club. Toen donker werd weer terug gefiets naar de strip. Camilla ging even douchen dus we zouden haar over een halfuur weer meeteen voor haar hotel. Dus Hester en ik gingen even de camera's weg brengen naar hostel chillen en toen weer op de fiets terug. We hebben een afscheids drankje gedaan bij een shisha bar want ik ga morgen weer terug naar Bali, ik ontmoet Linn in Uluwatu voor 2 nachtjes. We waren super moe dus na 2 drankjes namen we afscheid van Camilla en gingen we onze tassen pakken en slapen. Max was nog in hosteln dingen regelen voor zijn reis verder. Hij blijft nog 1 dag langer en Hester blijft nog tot zondag. We stonden weer betijds op omdat ik om 10;00 in de haven moet zijn voor de boot terug, en we moeten uitchecken. Ik en Hester namen afscheid van Max want zei ging naar een ander hotel, en wij namen afscheid van elkaar omdat we elkaar verder niet meer zullen zien. Na een dikke knuffel ging zei naar haar nieuwe hotel en bik naar de boot, wat was dit een raar gevoel helemaal alleen na bijna 2 weken met allemaal leuke mensen te zijn geweest. Maar gelukkig ontmoet ik Linn vanmiddag in Uluwatu waar wij weer samen veel leuke dingen gaan doen.

Dikke kus en tot snel Solange

Marjan

Wauw wat een leventje Solange. Blijf lekker genieten. Doei

Soenar

Dag Solange, leuke verhalen hoor! Jij maakt heel wat mee. Veel plezier nog

Rienk

Lekker eten zwemmen en feesten. Leuk hoor. Geen enge dingen? Slangen of rare hagedissen gezien?

Ellen

Wat een mooie dingen kun je in een korte tijd meemaken.Zoveel impressies en je bent pas aan het begin van je groot avontuur.Bye Ellen

Irmgard

Mooie verhalen, blij dat je het zo leuk hebt. Voor wat voorgevalken.is stekte lieverd, ga ondanks hetgeen voorgevallen is gewoon proberen te genieten.

Mams

Go wat gaat de tijd snel. Al weer 2 weken. En wat een leuke dingen onderneem je allemaal. Fijn dat je ons mee neemt middels je verhalen. Goede reis straks naar Java. Knuffels

Marly

Wauw Solange, Dat is genieten hé! en wij genieten een klein beetje mee!
Liefs en knuffels !