solangeopreis.reismee.nl

Uluwatu

Boot reis

De boot kwam een uur te laat dus heb een uur in de zon staan wachten met alle andere. Ik had een beetje last van mijn maag dus niet veel gegeten bij het ontbijt... ik kreeg toch beetje trek en wilde wat suikers binnen krijgen. Dus ging ik maar even naar het supermarktje tegen over de wacht plek, kocht en lekker koud colatje en een redvelvet magnum, jammie nog nooit gezien. Ik loop de winkel uit en er word omgeroepen dat de boot er is dus we moeten met onze spullen zo'n 20 meter verder op naar de boot toe en onze tassen afzetten. Shit geen tijd voor ijsje dus, snel spullen pakken wat moeilijk ging met mijn handen vol en lopen naar de boot. We moesten even wachten tot de boot was aangelegd dus ik dacht nu is het tijd om snel mijn ijsje te eten, natuurlijk helemaal gesmolten dus het droop aan alle kkanten langs me handen, maaar hij was wel lekker. Super lief toen kwam er een aziatisch mannetje met vochtige doekjes zodat ik mijn handen kon afvegen en mijn tas kon schoon maken waar ook wat op gevallen was. Ik voelde me gelukkig na de cola wel stuk beter, nu maar hopen dat op de boot niet naar toilet hoef. We gingen eerst nog mensen ophalen op gili air en lombock en daarna gingen we richting Bali. Ik had om een ticket gevraagd naar Sanur, en expliciet gevraagd of de boot daar heen ging en ja dat zou die, niet dus dus kwam aan in padang bai moesten we er allemaal af en bleek het dat je met een shuttle bus moest maar dat zou 4 uur duren en ik moest naar Uluwatu. Gelukkig kende ik iemand op de boot en die zei dat ik een taxi moest nemen, dus ik ging rond vragen en er was wel iemand die mij wilde brengen. Prijs afgesproken en toen wachten op mijn bagage, naar paar minuten kwam mijn tas de boot uit en was die chauffeur zo lief om mijn tas te dragen, we moesten eerst stukje op de scooter naar zijn auto, prima. Dit duurde zo'n 5 min en toen zaten we al in de auto onderweg naar Linn in Uluwatu.

Uluwatu

Na zo'n anderhalf uur in de taxi kwamen we aan in Uluwatu nu nog opzoek naar hotel, gelukkig zagen we snel een bordjes met welke kant we op moesten. Linn was al in het hotel, dus ik hoefde niet in te checken en kon zo door lopen naar kamer 201. We hebben even bijgekletst en zijn toen gaan lunchen/ avond eten want was al wat later in de middag. Daarna zijn we stukje gaan lopen en kwam we bij een super mooie soort van beach cllub uit, met een geweldig uitzicht over de zee. Het was net 2 weken open dus nog niet erg druk, maar was een eweldig vieuw en mooi aangekleed. Heerlijk even gelegen en gedronken. In het donker terug gelopen naar het hotel en daar lekker gaan chillen en betijds bed in gegaan.

Linn was al vroeg op ik bleef nog even liggen. Om 8 uur stond ik ook op en maakte we ons klaar voor een mooie dag. Eerst naar strand, we smeerde ons goed in en namen een taxi naar padang padang (wat bleek om de hoek te zijn en hij nam ons naar het nieuwe padang padang wat een stukje verder op was) we moesten wat betalen om naar benden te mogen, het was een stijle trap langs de rots cliffen naar beneden, maar wat een uitzicht super mooi met mooie cliff wanden en rotsen in de zee, na wat foto's kleding uit en lekker water in af koelen. Er waren wat surfers bezig dus we waren aan kijken hoe ze het deden enlekker gezond. We wilde het echte padang padang beach nog zien dus we besloten te gaan en daar heen te lopen, pff wat was dit zwaar heuvel op en af en op, maaar we vonden het en het was het waard. Weer een lange trap naar benden, dit strand was een stuk groter en langer. Maar wel veel hogere golven. We bleven hier zo'n klein uurtje voor we terug gingen naar het hotel om te douchen en ons om te kleden.

Aangekomen in hotel waren we best wel verbrand, en ik had me nog wel meerdere keren ingesmeerd alleen me borst niet stom... nu heb ik tijger strepen op me borst omdat ik een bikinie met streepjes aan had, ziet er heeeel stom uit maarja niks aan te doen. We zijn even gaan douchen en toen gaan lunchen bij single fin om de hoek nog geen 5 min lopen. En wat een gaaf uitzicht hadden we hier op alle surfers en de mooie hoge golfen. Er waren wel zeker 50 tot 60 surfers in het water, super gaaf om te zien hoe ze de golfen pakte en uitreden of somst crashte. We namen lekker taco's en kletste wat. Ik belde Roos nog even omdat ze gister jarig was maar ik haar niet te pakken kreeg. Even leuk gekletst en toen snel naar Uluwatu tempel.

De taxi chauffeur was super lief en nam ons mee door de hele tempel heen, hij hielp ons ook bij de enge apen die hier waren. Linn was dorstig en nam slok van flesje en toen liepen we verder en pakte een aap het gewoon af maakte het flesje open en dronk toen net als wij doen zo grappig om te zien hoe slim die besten zijn. De tempel had een mooi uitzicht ook weer over de zee. De chauffeur kocht voor ons ticktes om de vuur ceremonie bij te wonen.we waren al vroeg gaan zitten voor goede plekken. Het was spectaculair om te zien, een hele groep mannen zaten op de groten en danste met hun bovenlichaam en arme en maakte de hele tijd de zelfde geluiden voor een uur. Ze zaten om een pilar heen met vuur, hier omheen danste balinesen vrouwen en andere figuren die goden voorstelde. Het was super gaaf om te zien en mee te maken. Alleen heel jammer tussendoor gingen een aantal mensen weg, dit vond ik zo onbeleefd maarja wat doe je er tegen. Na even zoeken vonden we onze taxi chauffeur en gingen we weer terug naar het hotel. We namen een duik in zwembad en gingen toen lekker slapen. Athans zei, ik probeerde mijn foto's over te zetten maar wifi was niet zo goed. Moest hostelboeken voor ubud en een vlucht naar java. Zo spannend maar was gelukt.

We hoefde pas 12 uur uit te checken dus in iochtend nog lekker ontbeten samen en bij zwembad gehangen. Daarna ingepakt en samen taxi genomen, zij terug naar het surf camp en ik daarna door naar Ubud voor mijn laatste 2 dagen in Bali.

Ik zet zo snel mogelijk foto's bij dit verhaal. Ik heb gister wel wat foto's geplaatst maar niet alles wilde laden dus er staan vandaag wat nieuwe bij! Dikke knuf Solange

Reacties

Reacties

Friday

Zo leuk om allemaal te lezen Sol! Het klinkt als of je een super tijd hebt mop xxxxx

Mams

Weer een erg levendig stukje lievie. Ik krijg het gevoel er ECHT bij te zijn. Je onderneemt veel en haalt het maximale uit je dag. Ik ben blij dat het je goed bevalt daar. Knuffels mams

Els

Wat beleef je toch veel leuke avonturen. Je hebt het nog steeds naar je zin als ik al due verhalen lees. Te gek meis. Geniet nog naar lekker Lfs oma

Rienk

Leuk verhaal weer Solange. Het is echt genieten om over je avonturen te lezen. Gr

Marjan

Mooi jouw belevenissen te volgen Solange. Veel plezier

Ellen

Hi lieve Solange.Wat een avonturen en wat een energie.Al jóuw verhalen kun je bundelen als jouw interessante reisverslag.Zo fijn om veel later te herlezen.Blijf genieten en ook goed op jezelf passen.Bye en liefs Ellen

Mam2

Hoi lieverd, klinkt goed allemaal. Ik geniet van je verhalen en verheug me alle foto’s te zien. Dikke knuffel

solange bouma

Super leuk al die lieve en leuke reacties. Fijn dat het goed overkomt. Ik geniet hier echt kuss

Paola

Jeetje Solange wat maak je veel mee. Wel een ervaring om nooit te vergeten. Ben blij dat je naar je zin hebt en alles goed met je gaat. Heel veel plezier en tot je volgende verhaal. Dikke kus lieverd.

Paola

Hey tijgertje ;-) hoe is het met je? zijn de streepjes op je borst al minder opvallend? Ik vind je verhalen zo mooi om te lezen, ik verheug me op de volgende..Ook de foto's op FB zijn prachtig. De laatste uit Yogyakarta en Jakarta/Java. Geniet!

Irmgard

Hai Solange,
Ik loop een beetje achter met lezen van je blog, maar wat heb je weer veel gezien en beleefd. Wat moet dat genieten zijn. Je haalt echt alles uit je dag, maar geniet ook van het strand de zon en gezelligheid. Ik ga gauw veder lezen xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!