solangeopreis.reismee.nl

Ubud

Linn en ik hadden een rustig ochtendje in Uluwatu. Lekker Ontbeten, de laatste spullen gepakt en nog even aan het zwembad gelegen. Om 12 uur checkte we uit en namen we samen een taxi, eerst gingen we haar afzetten bij het surfcamp in Canggu. We kondn nog even kletsen en samen genieten van het uizticht. Het was leuk omnog even een blik op het camp te werpen toen ik Linn afzette. We zouden snel meeten of in Oslo of in Almere. Een dikke knuffel en toen vervolgde ik me weg in de taxi naar ubud. Het was een klein leuk hostel midden in de stad. Ik zette me spullen weg op de kamer waar iemand lag te slapen. We zouden maar met zijn 3e zijn. Daarna meteen de Batur tour boeken voor vannacht. Batur is een vulkaan dicht bij ubud. Het was pas 4 uur dus ik besloot nog even rond te wandelen in de straten van ubud en liep naar de rijstvelden waar ik nog even op een schommel heb genoten van het uitzicht. Wat was deze weg moeilijk te vinden zeg pff, je moest beetje sneeky lang een luxe hotel lopen en dan vond je de trap naar boven.

Om 5 uur besloot ik maar terug te lopen te kijken of er misschien iemand in het hostel was. Hier kwam ik Asma tegen, een vrouw uit Marokko. Ik vertelde dat ik morgen naar de holy spring tempel wilde, en zij was dat ook van plan dus besluiten we contact te houden morgen als ik terug kom van mijn grote klim om samen te gaan. Super leuk! Het begon te regenen maar moest nog wat eten, dus ik rende het eerste beste restaurantje in en bestelde een lekkere pizza met een alcoholische versnapeing. Nog even gezellig met juud gebeld en toen maar terug lopen en me klaar maken voor bed, ik moet namelijk om 1 uur al op want om 2 uur word ik opgehaald. Ik kwam niet echt goed in slaap maar heb gelukkig nog 3 uurtjes kunnen slapen tot mijn wekker ging. Om 1.45 stond ik klaar omopgehaald te worden. Maar het duurde maar en duurde maar en kwam niemand... en stond een bel bij de receptie maar heb wel 10x gebeld maar niemand kwam, dan maar de telefoon nummers proberen, gelukkig bij de 2e kreeg ik iemand aan de lijn. Hij zou voor me navragen en mij terug bellen. Ik was blij alleen toen ik ophing dacht ik maar hoe dan??? En toen ging er ineens een telefoon af bij de receptie, dus nam die maar op, gelukkig het was de zelfde man en ze zouden er aankomen. Om 2.45 zat ik eindelijk in de bus. We waren met 6 man, een koppel uit US, een meisje uit USen vrouwtje uit Rusland. Eerst gingen we nog kopje koffie en thee drinken en kregen we ons ontbijt mee. Daarna startte onze reis naar de Batur vulkaan. Probeerde wat te slapen in bus maar lukte niet helemaal dus kletsen maar wat met de andere. Het regende echt pijpen stelen en begon erg mistg te worden, hopen op een mooie zonsopgang. Eenmaal aangekomen aan de voet van de vulkaan was het droog. Tijd voor plas pauze en we kregen zaklantaarns mee en toen kon de klim beginnen. 2 uur naar boven en de zonsopgang kijken en dan 2 uur weer naar bendenen klimmen. eerste uur zou alleen stijl lopen zijn met wat stenen en zand en 2e uur echt klimmen. Pfff wat was dit zwaar zeg jeetje ik moest om de zo veel tijd echt even een pauze nemen hoor om bij de komen, hartslag naar beneden te halen en op adem te komen..... vooral he klimmen is erg zwaar. Onderweg naar de top word het steeds mistiger. Gelukkig hebben we een hele aardige en leuke tour guide die ons helpt bij de moeilijke stukken en ons dingen verteld. Na 3x pauze te hebben gehouden begonnen we aan het laatste stukje klimmen. We waren net op tijd voor de zonsopgang en wauw wat was dit gaaf en mooi zeg. Als je boven bent en het uitzicht ziet vergeet je de hele klim die zo zwaar was, het was het het dubbel waard. De hemel kleurde mooi oranje roze en de ene seconden kon het mistig zijn maar de andere seconden was het ook zo weer weg. We maakt even wat foto's en genoten van het zicht. Ook kon je vulkaan Angung zien liggen die nog steeds actief is hopelijk barst die niet uit.

Na even gezeten te hebben liepen we stukje naar beneden naar de krater toe, wat een apart zicht zeg zo'n diep gat met allemaal verhard lava steen er in. Ook kon je warmte bronnen voelen van de vulkaan. Ook waren er enge monkeys op de top waar ik maar lekker uit de buurt bleef, maar de rest wel mee op de foto wilde. Na zo'n uurtje op de top begon onze klim naar beneden. Gelukkig niet zwaar alleen lastig omdat je ged moet uikijken waar je je voeten zet. Gelukkig helpt onze lieve guide ons goed. Het enige waar je last van krijgt is je nek omdat je de hele tijd naar beneden kijkt. Gelukkig kunnen we op de terugweg halverwegen over eengeasvalteerde weg lopen langs allemaal groente gewassen. Terug beneden vraagt onze guide of we een formulier in willen vullen over hoe hij hed deed, natuurlijk allemaal excellent. Toen in busje terug naar hostel. Proberen wat te slapen maar lukt niet helemaal. We nemen 1 voor 1 afscheid van elkaar. Ik was zo rond 10 uur weer terug bij het hostel. Ben gaan douchen en toen met Asma afgesproken. We zouden een scooter taxi zoeken om ons naar de holy spring tempel te brengen.

Het duurde even voor we er een hadden gevonden die geen to hoge prijs gaf. Het was zo'n halfuurtje rijden met de scooter en de chauffeurs zouden een uur buiten op ons wachten. We kregen een sarong van daar aan. Het was niet heel groot maar wel indrukwekkend om te zien. Je kan ook een ritueel doen hier moet je alleen weer een speciale sarong voor aan doen. Ik doe dit en Asma kijkt alleen. Je moet 3 baden af gaan van links naar rechts. Natuurlijk wist ik dit nog niet toen ik er in ging omdat niemand het uitlegt dus ik begon aan de verkeerde kant hahaha. Je moet je gezicht 3x spoelen, daarna je hoofd en vervolgens je mond dit doe iik alleen niet. Een vrouwtje achter mij legde mij dit uit en het is voor geluk of gezondheid ligt er aan waar je voor bid. Ik houd het maar bij 1 bad want ik had het verkeerd om gedaan, nu maar hopen dat ik geen rare spoken achter me krijg omdat ik het fout heb gedaan hahaha. We lopen daarna nog wat rond en gaan dan terug naar de scooter taxi.

Terug in Ubud lopen we nog even over de markt, we lunchen waten dan gaan we lekker naar het hostel. Ik ontmoet een nieuw meisje in het hostel uit Litouwen. We kletsen wat en besluiten samen gezellig wat te eten s'avonds. We kletsen wat over onze reizen en wat we in het dagelijks leven doen. We willen beiden betijds slapen want moeten morgen vroeg op om onze reis voort te zetten. Zo spannend morgen vlieg ik naar Surabaya, hoop dat alles goed gaat. Ik trek er een paar uur voor uit om er te komen en in te checken etc.

Reacties

Reacties

Rina

Wat maak je een hoop mee. Leuk dat je zo snel aansluiting hebt met anderen. Stat safe??

solange bouma

Jaa super veel leuke dingen ook in zo'n kortte tijd! Dankjewel doe ik zeker kusss

Mams

Fijn dat je weer wat uitleg geeft over je reis. Geweldig meid. Zo indrukwekkend allemaal. Ik kan haast niet wachten tot we samen die kant op gaan. Duurt in mijn ogen veeeeel te lang. Knuffie Mams

solange bouma

Ja duurde even voor weer echt tijd had immgoed te schrijven, wil niet afravelen! Het is zongaaf, ik kan nu al niet wachten om terug te komen. Word geweldig knuff

opa

Meer dan 60 jaar geleden heb ik er 2 jaar gewerkt, maar jij hebt al meer gezien dan ik Blijf genieten je weet noot wanneer je weer zo`n mooie reis kan maken. Ik blijf je met spanning volgen.

Charlotte

Super leuk om al je verhalen te lezen! Je maakt zo veel mee!! Geniet er lekker van en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal :) xx Charlotte

solange bouma

Ja super gaaf opa!! Doe ik zeker geniet elke dag.

solange bouma

Thanks lieve Charlotte, elke dag wel weer een avontuur. Geniet volop xxx

Diny

Ik geniet erg van je verhalen Solange. Ben er zelf nooit geweest maar krijg toch een heel goed beeld. Wens je nog heeeel veel mooie belevenissen!

Rienk

Superleuk verhaal. Ik zie het voor me wat je meemaakt. De foto's had ik al eerder gezien. Die zijn prachtig. Nu begrijp ik ook waar ik naar kijk. Succes

Ellen

Wat een belevenissen,Solange.Je boudt ons goed op de hoogte en wat schrijf je leuk en goed.Nog heel veel plezier en het allerbeste.Bye Ellen

Oma Els

Solange wat een pracht reis ben je aan het maken. Je ontmoet leuke vriendelijke mensen. Het is erg leuk al je uitgebreide verheen te lezen. Net of ik er ook ben. Ben er wel geweest met opa John.
Al lang geleDen maar weet het nog goed. Veel plezier nog.?oma

Irmgard

Nou zo te lezen krijg je voldoende beweging daar. Ook weinig slaap, maar dat is logisch als je er alles uit wil halen. Wat maak je toch makkelijk contact, zo leuk!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!