solangeopreis.reismee.nl

Vlucht en dagje Surabaya en trein rid naar Malng

Ik wilde al om 9 uur ongeveer op het vliegveld zijn want dan had ik genoeg tijd om in te checken, rond te lopen en de vlucht te halen om 12.15. Ik sta liever daar te wachten dan dat ik moet haasten of mijn vlucht mis. Dus mijn wekker ging alweer om 7 uur zodat ik rond 8 uur de taxi kon nemen naar het vliegveld, zodat ik er 9 uur zou zijn. Mijn tas had ik gister al zo goed als gepakt dus hoefde alleen de laatste dingen te regelen, te ontbijten en te wachten om de taxi. Uiteindlijk reed ik om half 10 weg, netjes optijd dus. Het was ongeveer een uur rijden naar Denpasar vliegveld. Alleen de taxi dacht dat ik een buitenlandse vlucht zou hebben dus ik moest het hele vliegveld over lopen om bijde binnenlandse vluchten te komen. Gelukkig had ik meer dan genoeg tijd. Ik vond het zo spannend hoop dat alles goed gaat en me ticket het doet. Toen ik eenmaal door 'douane' was alleen even je tas door scanner heen kon ik inchecken gelukkig klopte alles en was ik met 5 min klaar. Pff wat een last viel er van me schouders het was gelukt hahahah. Nu lekker even rondlopen en zitten. De vlucth was netjes op tijd en 12.15 vlogen we weg. Het is maar 45 min vliegen en het is daar 1 uur eerder dus om 12.15 lande ik ook in Surabaya op Java. Het was letterlijk opstijgen en dalen. Ik schreef wat in mijn dagboek en toen was de vlucht al weer voorbij. Ik wilde niet veel betalen voor de taxi naar de stad dus het duurde even voor ik er 1 had gevonden die het voor een klein bedrag zou doen, met zo'n 45 min was ik in mijn hostel. Een groot netjes hostel met een batterij aan bedden. Ik zag niemand in het hostek dus heb ik mijn spullen gedropt en toen ben ik even wat gaan rondlopen. Er waren 2 monumenten die ik wel interessant vond, uiteindelijk was het iks bijzonders, 1 stond er zelf op een rotonde dus zo goed kon je die niet zien.

Ik heb even lekker sushi en rijst met kip gegeten in een mall en daar wat rondgelopen. Ik besloot om maar 1 nacht te blijven en morgen de trein te pakken naar Malang, want deze stad was niet echt bijzonder en niet veel te zien. Ik ging maar wat in mijn dagboek schrijven en foto's uplaoden in het hostel en daarna lekker slapen en beetje uitslapen. In Ubud had ik een meisje ontmoet in het hostel die uit Surabaya kom en die stuurde mij een berichtje dat als ik iets wilde doen haar kon berichten. Alleen had ik al besloten weg te gaan dus vroeg wel aan haar of ze wist hoelaat de trein naar Malang ging dit was om 11.36 ik dacht dat 11 was dus ik heb me gehaast met inpakken en ben snel naar station gelopen. Ik kwam later dan 36 aan dus dacht dat ik de trein had gemist, gelukkig was pas 10.36 dus kon ik nog een ticket kopen en wchten op de trein. Op het station was het super druk en wist nier precies waar moest zijn, een meisje kwam naar me toen en helpte me en vertelde waar ik moest zijn. Bij het laatste loket nou binnen 5 min had ik mijn ticket en was het wachten op de trein. De rid zou ongv 3 uur duren dus dit was te overzien. Wel had ik economy maar dat moest dan maar. Half uur van te voren moest ik inchecken (ja inchecken) de treinen zijn wat anders dan in NED. Ze doen er ook een stuk langer over omdat sommige stukken slecht spoor is en dan kunnen ze niet te hard rijden. Tijden de rit heb ik genoten van het uitzicht en wat muziek geluisterd. Ik moest mijn bank met 3 andere delen, het was niet heel breed gelukkig wel airco en zacht zitje.

Na 3 uurtjes kwam ik aan op station Malang, nu moest ik opzoek naar wifi om mijn hostel nog te boeken. Alleen was hier bijna nergens wifi. Ik heb wat rondgelopen en toen op het station om het ww gevraagd van het station. De mensen hier zijn zo lief en ze helpen je met alles. De wifi werkte en vond een leuk hostel, toen kwam er een meisje aan omdat ze dacht dat ik niet wist waar ik heen moet om te vragen of ze moest helpen, gelukkig had ik alleen wifi nodig alleen viel die net uit voordat ik geboekt had... shit!! Dus ik ben naar haar toe gelopen en gevraagd of zij wifi had, ze kon me niet helpen maar het meisje dat voor had zat kon haar hotspot open zetten. Nu kon ik snel boeken en opzoek naar een taxi. De taxi was veel te duur want het hostel zat om de hoek metauto echt 5 min rijden, lopen was wel beetje ver geweest maarja helaas is gebeurd. Het hostel is super klein maar heel fijn en hele aardige mensen. Na mijn spullen te hebben weg gezet maakte ik een praatje met een oude franse vrouw die ook in het hostel sliep. Ik hoopte dat er nog wat leuke jongeren waren, tot nu toe zag ik alleen aziaten die geen Engels konden, en ik werd beloond er kwam net een Ned jongen binnen lopen. Hij kwam net uit Yogya met de trein. We gingen samen wat eten, de regenboog buurt bekijken en de chinese tempel tegenover ons. Morgen zouden we ook wat leuks doen samen, nou super fijn. Niet te laat naar bed even wat bij slapen van al het reizen de afgelopen dagen,


Dikke kuss

Reacties

Reacties

Mams

Hahahah. Ja de treinen zijn iets minder luxueus als in Nederland hé. Maar volgens mij zie je dan wel veel van het diverse landschap. Fijn dat er zoveel behulpzame mensen zijn. Kusje mams

solange bouma

Nouja meer hoe het word geregeld, je hebt buisness klas en executive en dat is net een groot vliegtuig hele mooie breden zitjes dus dat is wel mooi. Jaa zeker mooi om uit raam te kijken

Rienk.

Leuk verhaal. En elke jeer komt alles op zn pootjes terecht. Het reizen gaat je genakkelijk af, begrijp ik. Veel succes bij je volgende avonturen

solange bouma

Jaa gelukkig wel haha! Komt altijd wel goed, ja zeker is zo leuk.

Ellen.

Wat een avontuurlijke reis Solange.Knap hoe je dit onderneemt.en leuke mensen ontmoet.In Nederland is het herfst.Geniet maar fijn :-) :-)

Robert Schothuis

Als ik zo je reisverslag lees dan denk ik dat je het goed naar je zin hebt.
Ik wens je veel plezier in de komende dagen en een big hugh.

Irma

He Solange, erg leuk om je verhalen te lezen.
Genieten maar lieverd, dan doen wij dat ook...op afstand ?
Liefs Peter&Irma&Menno

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!