solangeopreis.reismee.nl

Yogyakarta deel 2

Vroeg uit de veren om een trip tr maken naar de twee grote temepls in yogya, de borobudour en de prambanan. Op de toer gaat 1 oudere man mee van mijn hostel, hij houd van reizen en klimmen maar is 3 jaar geleden gevallen en had zijn voet gebroken waardoor die nu nog steeds soms onder het mes moet en met krukken moet lopen. Super veel respect dat die nog steeds reist ondanks zijn voet. Ook een man uit spanje pikken we op, hij is een beetje apart maar wel aardig.

De eerste stop is de borobudour, je moet aardig wat stijle trappen op maar wauw het uitzicht boven op heel gaaf. Je kijkt uit over de bergen bezaaid met rijstvelden. De tempel zelf is erg groot en indrukwekkend. Van buitenaf ziet is die rechthoekig maar binnen in is die rond. En er zijn meerdere verdiepingen en daar staan een soort van grote bellen op en een aantal buddha’s, dit is tot nu toe de mooiste tempel die ik heb gezien. We lopen er zo’n anderhalve uur rond en maken veel foto’s. We nemen nog even een drankje want we hebben nog wat tijd over, daarna gaan we verder met de bus naar de prambanan. Ik ben heel benieuwd hoe deze tempel is nadat deze zo indrukwekkend was. Eerst stoppen we bij een lokaal tentje om wat te lunchen. Een lekkere nasi goreng gaat er zeker wel in. Vanaf hier is het nog maar 5 min naar de andere tempel. Ook hier hebben we weer 2uur om rond te lopen. Van ver af kan je de tempel al zien liggen en het ziet er magisch uit. De tempel bestaat uit 1 grote torens, 2 middel en nog wat kleinere. Ik word weer veel aangesproken door indo’s om foto’s te maken. Soms zeg ik ja en soms nee ik weet nu echt hoe justin bieber ofzo zich voelt pff wat vervelend soms hahahaha.

Ik ben optijd terug bij het busje en moet nog even wachten op de andere. Dan zit de zag er al weer op. Rond 4 ben ik weer terug in het hostel, Simone gaat naar kook les dus die eet niet mee en zien we vanavond, ik en Relinde spreken af om rond 6te gaan eten. Daarvoor ga ik even mijn foto’s overzetten wat niet helemaal lukt en nog wat schrijven. Ik zet wat muziek op en ineens komt er een leuke jongen naast me zitten Egor uit Duitsland hij is half duits en half Russisch. Hij vind mijn muziek leuk, we kletsen wat en ik nodig hem mee uit om te gaan eten. We gaan naar waroeng ss, een heel lokaal tentje waar je op de grond moet zitten, een hele ervaring zelf al maar waar het eten super lekker schijnt te zijn. We krijgen een briefje mee van het hostel met eten er op die we moeten bestellen. Dit geven we dan maar af en 15 min later staat de tafel vol met lekkere hapjes. We genieten lekker en kletsen over van alles. Hierna besluiten we een drankje te doen, we spelen wat drankspelletjes tot dat Simone zich bij ons aansluit. We drinken nog wat en gaan dan terug naar het hostel om daar te chillen. Ik heb een goede klik met Egor en ook met de meiden. Jammer genoeg heeft hij morgen al de tempels geboekt dus kan die niet met ons mee naar de waterfal en natuurpark. Maar we spreken af weer eat t doen als we terug komen. Het word een late avond masr erg gezellig!!!

Om 8 uur gaan we weg naar de waterval. We hebben een hele leuke jongen die ons er naar toe rijd. Hij is er zelf nog niet geweest dus gaat met ons mee. Super leuk want meestal blijven de drivers in de auto wachten. Onderweg stoppen we voor wat lekkere slechte versnaperingen, en proppen onze driver vol hahaha. De weg naar de waterval was wel eng. Kleine smalle wegen de berg op masr ee hebben het gehaald. Wel lachen onze driver zelf vond soms eng maar hij deed het wel. Eenmaal bij de eaterval waren we allemaal sprakeloos het was zo mooi. De waterval heeft 2 poules waar je in kan zwemmen, beneden en boven waar we eerst naar toe klimmen. Wat een erg mooi was vlak langs de waterval. We maken veel foto’s natuurlijk. De poule boven was niet diep en daar konden we in staan. Hier zwemde we wat en maakte we wat leuke foto’s in het water. Dswrns gingen ee terug naar beneden om daar te zwemmen. Hier kon je autobanden pakken om in te drijven. Hier kon je namelijk niet staan ook. We klommen wat op de waterval en sprongen er van af. Na een uur vervolgede we onze reis naar kalibiru een nationaal park met een mooi uitzicht.

De weg er naar toe was nog erger, we waren bang dat we bijna verdwaald waren maar uiteindelijk hebben we het gevonden. Waten hele stijle wegen naar beneden en boven die vol stenen en kiesels lagen of erg modderig waren. Maar een heel mooi avontuur. 2km voor het park word ons aangeraden om een jeep te huren omdat de laatste kilometer erg stijl blijkt te zijn. Het was best prijzig dus besloten ee met de suto gewoon te gaan. We moesten de airco uitzetten zodat de auto meer capacitiet had voor de steilen wegen. Nou dssr gingen we hoor, de eerste honderd meter gingen wel, wel hele scherpe bochten werd steeds stijler en lastiger. We davhten dat we er eindelijk waren nee moesten we nog zo’n 50 m een super super stijle weg op. Ik en Simone gilde toen die ineens begon te rijden maar we haalde het met gemak. De laatste paar meter moesten we lopen jezus wat eas dit zwaar zeg pfff stukje van paar seconden deden we paar minuten over. Maar eenmaal boven was het uitzicht waanzinnig. Bezaaid met palmbomen en een mooi meer beneden aan de bergen en zelfs de zee in de verte. We gingen even zitten en echt even genieten van dit uitzicht. NatuuRlijk maaktr we ook weer de nodige foto’s.

De weg terug was gelukkig beter te doen. En met een uurtje waren we eeer in hostel. Relinde zat nog even met ons en toen moest ze al weer naar de trein treug naar surabaya waar ze studeerd. Simone en ik gingen de tas pakken en wachten tot Egor terug kwam. We gingen samen eten bij het tnejte waar Simone gister kookkes had. Super lekker gegeten en gekletst. We wilde uit gaan maar waren allemaal zo moe dat we naar hostel gingen en daar lekker gingen chillen. En werd weer een late avond. Ondanks dat we vroeg op moesten want onze tijd in Yogya zat er morgen al weer op. Egor en Simone gingen samen de bromo beklimmen en ik zou naar Pangandaran gaan.

S’morgens nog lekker samen ontbijten en toen afscheid nemen toen mijn busje mij kwam ophalen. We houden sowieso contact met zijn alle het waren een super paar dagen met zijn alle. Ik moest in. Een bus zitten voor 7 uur en zij in een trein voor 12 uur. Op naar volgende avonturen.

Reacties

Reacties

Ellen.

Wat kan een mens allemaal op een dag doen en hoe je schrijft,zie ik het helemaal voor mij.Fijn,dat je zo snel contacten maakt,dat maakt het avontuurlijke leven wat gemakkelijker.Op Zandvoort alles goed en we hebben rustig herfst weer.Blojf genieten en zo positie.Liefs Ellen

Irma

Ha Solange, wat super leuk toch al jouw verhalen. En allerlei mensen die je ontmoet, leuk hoor. Je maakt veel mee en je schrijft lekker enthousiast. Helemaal top! Veel plezier nog! Lfs Irma

Marly

Goh Solange, geweldig hé, al die mooie plekken die je ziet,fijne mensen die je leert kennen! Dat pakken ze niet meer van je af! een geweldige levenservaring! Liefs en een knuffel Marly

Patty

Leuk Solange, al jouw verhalen! Zo maken wij het ook een beetje mee. Mooie, nieuwe ervaringen. Ik ben super trots op je dat je dit allemaal onderneemt! Geniet er van! Liefs, Patty

Irmgard

Wat zie en doe je ontzettend veel, echt geweldig. Ben ontzettend benieuwd naar de foto's van deze dag, lijkt me prachtig.

Rienk.

Je verhaal blijft boeien. Gr

Linda

Geweldig wat een ervaring nog heel veel plezier met jou mooi reis.
Gr linda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!