solangeopreis.reismee.nl

Pangandaran

Na een bus rit van zo’n 7 uur kwam ik eindelijk aan in pangandaran. Van Egor had ik een leuk hostel doorgekregen dus had die meteen geboekt. Het was er heel rustig er was maar 1 ander meisje en een stel. Maar ze waren allemaal weg... dus ging ik maar een strandwandeling maken, god wat had ik de zee gemist zeg. Ik vond een leuk tentje waar ik wat kon eten met mooi uitzicht over het water en de zonsondergang. Ik heb heerlijke gegeten met een lekkere radler als verfrissing er bij. Daarna liepnik weer terug naar mijn hostel en ging ik de dindin tour boeken, ook deze had ik van Egor doorgekregen door de green valley en green canyon. Ik ben de enige dus krijg morgen een privat tour, super leuk de guide heet Din din zelf en hij spreekt best wat Ned, hij leert Duits, kan wat Frans dus er impressive. Ik ga nog wat schrijven en dan lekker slapen. Om 8 uur word ik opgehaald met de scooter en rijden we eerst naar de green canyon, we rijden door het bos door allemaal leuke kleine dorpjes, waar hij mij kleine familie fabrieken laat zien die kokosnoten verwerken en opak een soort kroepoek. Al deze fabriekjes zijn aan huis. Wel mooi om te zien elk deel van de kokosnoot word gebruikt of verwerkt tot iets. De paden zijn bijna niet begaan baar, modderig of heel veel stenen. maar dindin is een hele ervaren rijder en ben geen enkele keer bang dat er iets gebeurd.

Na tijdje rondrijden komen we aan bij de green canyon. Hier ga ik in de rivier zwemmen, van rotsen af springen en van een touw in het water slingeren. Daarna laten we ons meevoeren door de stroming naar het einde van de rivier, dit duurd zo’n halfuur. Dan gaan we lekker lunchen bij een local restaurantje waar je van soort buffet kan pakken en natuurlijk ga ik voor de Rengdang. Na de lunch gaan we verder op de scooter aan de green valley. Hier wachten we op een groep waar ik aan kan haken omdat dat veel leuker is dan in je eentje. Ik kaan aansluiten bij een groepje indo’s die best goed engels praten. We gaan in een klein bootje de rivier op en we stoppen bij wat rotsen en vanaf daar gaan we in het water tegen de stroming in zwemmen en klimmen, canyoeing word het wel genoemd. We kunnen van wat rtosten springen, sommige stukken zijn best hesvy en gevaarlijk omdat je door de stroming mee genomen kan worden, maar het is zoo gaaf. Op het eind punt springen we in de rivier en laten we ons een stuk meevoeren door de rivier, eerst vond ik het eng maar toen ik het eenmaal deed viel het heel erg mee. We zwommen en klommen weer terug naar de boot. En dan zit de tripmer al weer op. Op de scooter terug naar het hostel. Ik neem een lekkere ralxte massage en dan een ontspannende douche.


Din din zit daarna weer bij het hostel en neemt me mee uit eten, lekkere sate ayam! Daarna inpakken en dan morgen op naar bandoeng, weer zo’n 6 uur in een bus zitten... op naar nieuwe avonturen.


Reacties

Reacties

Mylene

Hoi Lieverd!

Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Geniet nog lekker!
Dikke knuffel

Ellen Wat een spannend verhaal en wat een ondernemingslust.Ook in je eentje stap je overal op af.Mijn grote complimenten.Het allerbeste en toch oppassen met je nieuwe uitdaging

Wat een spannend verhaal en wat een spannende uitdagingen.Mijn grote complimenten ook als je in je eentje iets onderneemt.Klasse :-) Wens je een goede reis naar Bandoeng.Liefs vanuit Zandvoort aan zee,Ellen :-)

Petra

Hoi Solange, geweldig al die belevenissen die je mee maakt. Geniet er maar van.

Diny

Geweldige verhalen Solange!

solange bouma

Dankjewel allemaal! Ik geniet nog echt met volle tuigen en wil echt nog niet naar huis het is te leuk serieus of ik elke dag in droom leef

Rienk

Wat een verhalen. Top. Leuk om te lezen.

Mams

Het blijft een héééééle belevenis iedere keer weer. Heerlijk dat je ons zo meeneemt. Je haalt ECHT alles uit je reis. Blijf Dit vooral doen. Je weet nooit of je die kans nog eens krijgt. Knuffels

Irmgard

Klinkt allemaal weer super, wat een.belevenissen. Leuk dat je gids zo te lezen een gezellig iemand is, pret delen is altijd leuk!

Paola

Het lijkt ook je een rol in het film 'Paradise' speelt. Waanzinnige mooi allemaal. Geniet lieverd!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!