solangeopreis.reismee.nl

Bandoeng

Na weer een lange busreis kom ik aan in bandoeng. Vanaf het busstation zoek ik een taxi die me naar mijn hostel brengt voor een niet te hoog bedrag. Het hostel zit best wel vol dus dat is fijn, hopelijk ontmort ik snel nieuwe mensen, want pangandarang was ik wel heel alleen, niet erg voor een keer maar wat gezeldschap is altijd leuk. Ik zit in een mix dorm in het bovenste bed. Gelukkig is mijn hand al bijna zo goed als over dus kan ik wat beter naar boven klimmen. Ik ontmoet al snel Jack een jongen uit sweden. We bestellen wat eten en amekn meteen plannen voor de volgende dag, we willen namelijk de zelfde dingen zien, dus top datkomt goed uit.

Ik wist niet dat ze hier wendy’s hadden dus we bestellen een lekkere burger. We besluiten niet te vroeg op te staan morgen beetje rust te pakken en dan lekkere de stad in te gaan. Ik chill wat in mijn bed en ga dan lekkere slapen. Uitelapen lukt me niet echt... dus ik ga lekkere rustig ontbijten en douchen. Jack wordt later wakker dus ik wacht tot hij klaar is en dan stappen we op de scooter naar de grote moskee in de buurt die erg mooi schijnt te zijn. Van buiten is die erg groot en mooi, binnen is er alleen niet veel aan. We lopen wat rond in de buurt, en gaan naar een winkel straat die erg druk hoort te zijn waar allemaal leuke winkels zijn. Jammer genoeg alleen vandaag niet hahaha. Dus lopen we terug nasr de scooter en gaan we terug nasr hostel om te kijken wat we verder gaan doen. Er is in de buurt een hele mooie mall met een amusement park op het dak, dat lijkt ons gaaf dus pakken we de scooter en rijden we daar heen. Het is een grote mal met veel grote merken. We lopen wat rond en kijken naar de mooie spullen. Het amusement park is super groot en er zijn zelfs achtbanen. Na alles gezien te hebben gaan we terug naar het hostel en opzoek naar wat eten. We ontmoeten een meisje van ons dorm en gaan daar lekkere mee lunchen.

Ik wil graag oma haar huis opzoeken, alleen regent het... maar ik weet niet of nog tijd heb op een andere dag dus ga ik samen met het meisje op pad. Al heel snel vinden we het. Ik maak veel foto’s, er is niemand thuis en het hek is dicht dus ik kan niet vragen of ik binnen mag rindlopen. We drinken wat bij het redtaursnt er naast en ik bel mama op om haar het huis te laten zien. Het werd een emotioneel maar heel mooi gesprek en ik ben blij dat ik dit met hasr heb kunnen delen. Ik zie een bewaker en die zegt dat ik zondag terug kan komen en dan naar binnen kan. Nou zondag snel maar terug dan. We pakken een Grab terug naar hostel en gaan dan lekker uit eten met Jack. Voor morgen heb ik een tour geboekt naar de witte karter. Dus ik maak het niet te laat.

Ik heb weer een privat tour, we vertekken om 8 uur op de motor, whaa spannend heb nog nooiy schteropgezeten en vind scooter al spannend. Gelukkig rijd die erg goed, wel zijn er een paar inhaal acties waar ik even hard moest slikken en hopen dat niks gebeurd maar na anderhalve uur kom ik eindelijk veilig aan bij de krater. Je word met kleine trucks naar boven gebracht. Boven kan je kiezen of je een mondkapje wilt, het is namelijk een zwavel krater dus het kan aardig stinken, je mag er ook niet langer dan 15 min zijn. Hrt uitsicht is adembenemend. Het water is licht blauw met wit en bergen er om heen. Je kan er rondlopen en veel foto’s maken. De stank valt erg mee. Wel zak ik weg in de oude zwavel... hele schoenen blauw gatver. Ik dscht dat het al hard was en zag allemaal mensen lopen maar nee... hahahah ik zak er weer doorheen. Ben bang dat het niet goed voor je is, dus ik loop snel nog rond en maak wat foto’s en ga dan weer terug nssr de trucks. Ik probeer mijn schoenen wat schoon te maken wat niet helemaal lukt. Dus ik stap maar in de truck naar beneden. Beneden bij mijn guide hoor ik dat het niks ergs is gelukkig maar, daar was ik mijn schoenen goed uit en eet ik wat voor we op de weg terug gaan slingerend naar beneden op de motor.

Het laatste halfuur begint het eat te spetter... we stoppen even om de regenjas aan te trekken, maar gelukkig regend het niet lang. We rijden ook nog even langs het treinstation om te kijken of er nog ticktes te koop zijn voor morgen naar Jakarta, online was alles al 3 dagen van tr voren uitverkocht... ik denken dat ik optijd was maar nee. Helaas zijn er geen ticktes dus terug in het hostel overleg ik met Jack wat te dien, hij gaat namelijk ook die kant op morgen. We besluiten met de bus te gaan. Er gaat er 1 elke uur dus dat is top.

Ik had te horen gekregen over een uitzicht over bandoeng waar je lekker kan eten. Nou dit had ik nooit moeten zeggen, wat een hel was deze weg. Ik was met Jack een Engels koppel en een Duitse jongen. De weg was zooo stijl en smal en overal stenen en gaten op de weg. Elke x dachten we dat we er waren maar nee, de reis zou maar 40 min duren maar was uiteindelijk meer dan een uur. De laatste paar meter sloeg de motor ook af.... dus moesten we duwen, een local legde een steen achter het wiel zodat die niet eeg kon gleiden en toen duwen. Jeetje wat een reis. Het uitzicht was wel heel mooi, alle lichtjes. Het eten okay dus dat was jammer. We hebben onze driver overtuigd om te blijven wachten op ons want anders hadden we geen auto of iets om terug naar beneden te komen. We betaalde hem wat extra, en dat vond die na een tijdje onderhandelen goed. Jeetje wat een avontuur weer. De terug weg was minder eng maar nog steeds erg stijl. Terug in hostel maar tas pakken, ik zou eerst og naar oma haar huis gaan en daarna zouden we naar het busstation gaan, op naar jakarta.

Ik stond betijds op om de laatste spullen te pakken, goec ontbijten en dan snrl naar oma haar oude huis. Daar aangekomen was niemand er. De mensen van het restaurant hielpen mij de guard te vinden, maar die was er niet en ze wisten niet hoelaat die er zou zijn, helaas dan nog maar x goed kijken wat extra foto’s maken en terug naar het hostel. Jack was klaar en wachttenop mij, we bestelde een grab naar het busstation. We moesten even zoeken naar de bus maar gelukkig met wat hulp vonden we de juiste bus. We moesten wel nog 40 min wachten tot die vertrok. En we hadden niet echt veel been ruimte maar wel een goedekope reis naar Jakarta. Hostel hadden we al geboekt midden in de stad, op naar het lastste deel van mijn ris in Indonesië

Reacties

Reacties

Rienk

Leuk verhaal

Mams

Weer een mooie rit meid. Geweldig. Fijn dat ik via whatsappvideo mee heb kunnen kijken naar mijn moeders huis. Dat vond ik zóó geweldig mooi bedankt lieverd dat je dat met mij hebt willen delen. Knuffels mams

Irmgard

Was geweldig dat je naar het oude huis van je ons bent geweest. Is iemand van jullie, jij of mama daar nog geweest toen oma er nog woonde? Wat een gevaarlijke rit, maar ook dat heb je weer in de pocket! Nog geen 'leuke' mannen ontmoet waarvan je denk, die wil ik nog wel eens terug zien? Zie een hoop namen voorbij komen......

solange bouma

Janik ga Egor opzoeken in Philipeinen ☺️☺️

Ellen

Wat een avontuurlijke reis Solange .Deze reis zult je altijd blijven herinneren .Zo iets doe je waarschijnlijk maar een keer alleen in je leven .Blijf genieten en je mag heel trots op jezelf zijn hoe je dit zo onderneemt .Liefs Ellen

Paola

Wat fantastisch Solange, prachtig reis en wat bijzonder dat je het huis van je oma hebt gezien. Ook voor je mams een bijzonder moment.... hihihi, ik zie het zo voor me met je schoenen in die oude zwavel, gelukkig heb je ze wat schoon gekregen. Gezellig ook zo samen met Jack.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!