solangeopreis.reismee.nl

Jakarta

Aangekomen in Jakarta na onze 3 uur durende krappe busrit. Dachten we zo een grab of go jeck tr oakken maar dit was toch wat lastiger... na een half uur pielen met iemand die het ging downloaden zijn we maar de leger basis in gelopen om te kijken of ze daar beter Engels spraken en voor ons een grab konden regelen. Dit is namelijk veeel goedkoper dan een taxi. Ze konden niet beter Engels maar we hebben het wel kunnen regelen. We moesten nog zo’n halfuurtje rijden naar het hostel wat midden in de stad was. We ontmoeten boven op het dakterras wat mensen waar we een drankje mee doen. Jaxk en ik spreken af om morgen naar het monument te gaan, de grootste moskee in Indonesië en de kerk tr gaan. Ik ben weer eens vroeg wakker dus ga lekker rustig ontbijten en me klaar maken. Einde van de ochten vretrekken we lopen naar het monument. Een australische jongen gaat gezellig met ons mee. Helaas is het maandag en is dit de enige dag dat het monument gesloten is... jammer wel kunnen we ‘m zien van een afstandje, dus toch nog est foto’s.

De moskee is wel indrukwekkend. Het is de grootste in Indo en de op 3 na grootste in de wereld. We moeten speciale kleding aan zodat onze lichaamsdelen zijn bedekt. We mogen niet het gebeds deel in maar wel vanaf bovenaf kijken. Er is niet heel veel te zien in de moskee maar hij heeft wel een mooie boog en het is indrukwekkend om iedereen te zien bidden. Tegen over staat de kerk, wat ook weer de grootste kerk in java is. Wel heel apart en mooi om te zien dat ze recht tegen over elkaar staan. Ik begin heel erg hongerig te raken dus we gaan opzoek naar een eettentje, het enige wat we kunnen vinden is een duur restaurant in een hotel dan nog maar 15 min lopen naar de kfc, die op de weg terug zit. Ik eet een wrap en een menu op omdat ik zo’n trek had. We zweten heel erg en zijn blij dat we even in de airco zitten. Eenmaal terug in het hostel chillen we ‘m even en in onze bikini en zwembroek op het dakterras. S’avond gaan we naar een skybar die echt een mooi uitzicht heeft op de rest van de stad. We bekijken de zonsondergang en maken veel foto’s van elkaar maar nemen ook een moment om alles in ons op te nemen. We bestellen wat lekker cocktail er bij om het nog fijner te maken haha. Als we naar beneden gaan lopen we door een hele grote mooie mall die nog gaver is dan die in bandoeng. Heel modern en veel verschillende merken. We vermaken ons nog wat en nemen dan een taxi terug. In hostel nog gezellig wat drakjes, jack gaat wat eerder naar bed want die vliegt morgen al weer verder. Ik blijf hier nog een dagje. Ik ontmoet twee andere Nederlandse (jongen en meisje) en we besluiten uit te gaan. We gaan eerst naar een skybar weer, deze is wel iets minder mooi dan de gene waar ik in her begin van de avond was. En gaan daarna op zoek naar een club. Het meisje die woont hier al een paar jaar en weet wel wat goede clubs. We kijken op internetnof er wat open is want het is maandag avond. 3 clubs af gegaan allemaal gesloten natuurlijk. Dan maar terug naar hostel nog even gezellig zijn en dan lekker slapen.

De volgende ochtend probeer ik in te checken bij mijn vlucht. Alleen lukt dit niet, en nu wat. Ik kan niet bellen wat dat kost super veel geld, het is in ned nog 5 uur s’nachts en er is geen mail adres waar ik wat naartoe kan sturen. Eigenlijk wilde ik een dagje chillen, maar nu word het wachten tot het een normale tijds is om naar huis te bellen en te vragen of zij willen na bellen wat er mis is. Ik wacht 2,5 uur en bel dan mama wakker om half 8 ned tijd. Zij gaat even na bellen wat er niet klopt. Nu kan ik rustig nog wat even doen, bij mij is het inmiddels al begin middag. Ik besluit naar de oude stad te gaan. Ik loop daar wat rond op het plein en je hebt snel al wel alles gezien dus ga ik maar het museum in wat gaat over het onstaan van Batavia en jakarta. Een locale jongen spreekt mij aan over wat ik doe, toevallig kom ik hem tegen bij de uitgang en hij laat me een oude Ned brug zien. Net of ik in Asterdam ben, heel leuk om te zien. We nemen een drankje en dan de trein terug naar het hostel. Het is spits dus de trein is super druk, net de NS, zijn we toch niet de enige!

Ik pak me spullen vast voor morgen en laat dan wat lekker te eten bezorgen. Het is vanavond halloween dus is er een feestje in het hostel. Ze hangen wat versiering op en spelen horror films af en buiten lekker muziek om te dansen. Het is niet heel druk dus we kletsen en drinken wat. Ik ga betijds me bedje in wat morgen vroeg naar vliegveld en dan zit mijn reis er in Indonesië er al weer op. Dan gaan we naar Thailand op naar nieuwe avonturen en verhalen.

Reacties

Reacties

Ellen

Volg met veel belangstelling jouw avonturen.Bye Ellen

Marly

Hoi Solange,Wat is de wereld toch mooi! x marly

Paola

Jammer dat Jack eerder weg moest :-( Gelukkig heb je veel leuke mensen om je heen om samen dingen te bezichtigen, samen eten, uit gaan enz. Spannend zeg met de tickets boeken, hopelijk is het allemaal nog gelukt. Goede reis naar Thailand en tot de volgende spannend avontuur :-)

Irmgard

Dank voor je lieve verjaardagskaartje en wensen. Ik hoop dat het gelukt is met je vluchten ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!