solangeopreis.reismee.nl

Bangkok

Vlucht ging goed, was maar 2x twee uur met korte overstap in Kuala Lumpur. In Bangkok aangekomen even zoeken naar mijn taxi en wachten op de andere die mee moesten. Na een halfuurtje zat ik in de bus op naar het hostel. We hadden best wat verkeer dus was het zo’n 45min naar de stad. Eerst maar naar de kamer, ik as de enige hopelijk ontmoet ik snel mensen of krijg ik roomies. Even lekker douchen en toen naar beneden. Snel ontmoet ik een Ned jongen, hier ga ik gezellig wat mee eten en daarna op naar de rooftop bar waar de hangover is gefilmd. Ik vond zelf Jakarta uitzicht veel mooier maar was wel gaaf om er even geweest te zijn. Voor morgen middag een fiets tour geboekt bij ko van kessel, de eerste en echte fiets tour door Bangkok. Lekker uitslapen en dan op stap met de Nederlandse jongen zijn trein ticket ophalen en even rondlopen in Bangkok. Om 2 de fiets tour we fietsen door de kleine steegjes van China town, bezoeken een bloemen markt, doen een offer bij een tempel, eten bij locals, met de fietsen op de boot over de rivier en genieten van het uitzicht. Terug in het hostel ontmoet ik wat ned meiden waar ik mee klets, zij zijn net aangekomen dus gaan betijds naar bed. De ned jongen kende nog paar meisje in hostel van surfcamp toevallig ook bij Lapoint de week na mij. Met hun ga ik naar Khoa San Road we drinken wat buckets en dansen wat rond. Ik ga niet te laat terug want morgen heb ik een trip geboekt.

Vroeg op voor de longtail boot tour door de kanalen van Bangkok, het paleis bezoeken en de tempel. 1 van de ned meisjes zit op de zelfde tour gezellig, we hebben een leuke klik maken beiden van alles foto’s zijn gek en kunnen lekker lachen. Ook zijn er 2 ned jongens waar we gezellig mee kletsen. 2 andere meiden zijn Deens en best stil. We genieten van het uitzicht bezoeken een tempel en een tuin. Rond 1 uur gaat de rest van de boot en vervolgen Stefanie en ik onze tour met de guide naar het paleis. Wauw wat is dit inmens groot en mooi. Er zijn 5 koningen die het paleis tijdens hun regeer tijd hebben gebouwd. Iedere koning voegt wat toe. Ze mixen heel veel culturen en willen laten zien dat ze modern zijn en dat iedereen welkom is alle culturen. Het gaat van grote gouden gebouwen tot fijn mozaiek werk. We lopen er een uur rond en kijken onze ogen uit. Zo leuk om ook van alles te horen over hoe het gebouwd is en waarom. Ook leren we veel over buddha namelijk er zijn 4 verschillende buddha’s: zittend, lopend, staand en liggend. Houd die 1 hand op dan betekend dit stop de oorlog, 2 handen stop het water, dan heb de de mediterende buddha 2 handen op de schoot en de praying buddha.

Onze trip eindigd in de Wat Pho tempel met de grootste liggende buddha die er is. Er mooi om te zien en super groot, je kan er bijna geen normale foto van maken. We lopen nog wat rond in de tempel en nemen dan de boot terug naar het hostel. Ik moet betijds terug zijn om mijn spullen te pakken want om 8 uur begint mijn jungle trekking. Wil nog wat eten en rusten voor de lange bus rit. Ik bestel wat in het hostel, neem snel een douche om mezelf op te frissen en wacht dan op de bus. Ik zit met allemaal Denen in de groep van 20 jaar. Ook de2 meiden van de boot trip, 3 jongens die samen reizen en een stelletje. Om 8 uur worden we opgehaald en naar busstation gebracht waar we in een grote tour bus naar het noorden gaan. Daar zullen we rond r uur aankomen en dan paar uur kunnen slapen voordat we met een andere auto echt de jungle in gaan. Spannend ik laat het allemaal maar op me af komen.

Reacties

Reacties

Mylene

Hoi lieverd! Wat een prachtige foto’s. Geniet!!! Dikke knuffel

Mams

Weer een erg leuk bericht. Ik blijf uitkijken naar je mooie verhalen. Veel plezier.Knuffels mams

Paola

Leuk dat je gezellige Ned. mensen hebt ontmoet en leuke foto's....Spannend die jungle avontuur!
Dat zal vast en zeker weer een mooie verhaal worden....Veel plezier.

Roel van Veen

Hoi Solange,
Geweldig om je reis te kunnen volgen en te lezen hoe je geniet.

Irmgard

Weer zulke mooie dingen beleefd, het houd maar niet op, wat een rijkdom ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!