solangeopreis.reismee.nl

Jungle track Umphang

Om 8 uur pikt een busje ons op vanaf het hostel. Deze brengt ons naar het busstation waar we op een grote tourings bus naar mae sot waar we ongeveer om 4 uur aan zullen komen. De stoelen zijn niet heel groot masr wel okay. Ik probeer te slapen wat zo af en toe lukt. Tussen door word ik een paar keer wakker maar we hebben nog steeds een paar uur te gaan... op een gegeven moment moet ik zo nodig plassen en hou het al een tijdje op, dus besluit ik maar naar toilet in de bus te lopen, het stinkt er heel erg en door het schommelen van de bus terwijl ik terug loopt word ik een beetje misselijk. Ik ga zitten en probeer rustig te ademen en wat te drinken maar de misselijkheid word erger en er moet een zakje bij te pas komen.... we hebben nog ongv een uur te gaan. Ik voel me wel al sneller beter gelukkig, alleen nu zit ik met dit zakje en wil niet weer opstaan omdat ik bang ben dat ik weer ziek word. Ik druk maar steeds op het belletje voor hulp van de busvrouw. Maar geen gehoor. Eindelijk om half 5 komen we aan en loop ik snel naar de prullenbak om het weg te gooien. En wat zie ik de busvrouw ligt gewoon te slapen achter me........ we pakken onze tassen en worden opgehaald door een truck waar we achter in de bak moeten zitten (er zijn er zitjes gemaakt zo reist iedereen hier in noorden van stad naar stad). Na zo’n 10 min komen we aan bij onze slaap plek. Er staan een hele lieve man op ons te wachten die ons wat uitleg geeft over morgen en laat ons dan onze bedden (matrassen op de grond) zien. We kunnen zo’n 4 uur slapen voor ee moeten ontbijten en opgehaald worden. Ik plof meteen in bed nadat ik mijn tanden heb gepoets en val in slaap. De wekker gaat 8 uur ik neem een lekkere douche, was nog snel mijn haar en ga dan naar beneden voor ontbijt. Mijn dag backpack staat klaar voor de komende 3/4 dagen in de jungle.

We moeten 6 uur achter in de zelfde truck zitten van vannacht naar umphang waar onze jungle trek morgen zal beginnen. Iedereen was erg moe en probeerde een zo’n comfertabel mogelijke houding te vinden waarin we konden rusten en slapen. Ik slaap veel onderweg athans dat probeer ik en geniet zo af en toe ook van het uitzicht. We stoppen een paar keer, eerst bij de boarder market waar de grens van Myanmar is, en nog paar x om onze beneden te strekken en wat te eten te kopen.

Rond 4 uur komen we aan in Umphang. We hebben een lekker kamertje met de meiden waar we samen in 1 bed slapen met grote clamboe om ons heen en een netjes toilet en douche. Om 5 uur eten we lekker en krijgen we een uitleg van wat we gaan doen de komende dagen , we chillen wat en gaan dan slapen. Morgen begint de echte tocht. De volgende ochtend ontbijten we lekker en dan worden we opgehaald, door de truck en beginnen we met raften. We raften voo zo’n 2 uur langs de rivier naar beneden en zien we mooie natuur. De rivier is helemaal niet sterk dus zelf hoeven ee niks te doen en kunnen we genieten. We maken een kleine stop bij een hotspring waar we in kunnen. Wat is dit warm en lekker zeg. Daarna vervolg onze reis nasr het eind punt waar onze eerste hike begint. Pfff heb me nog nooit zo buiten adem en dood gevoelt. We moeten 2 uur lang heuvels beklimmen naar het eerste camp. Bijna allemaal stijl naar boven, wat is dit zwaar. Wel goed voor de billen en benen. Sarah en ik hebben het het zwaarts. De jongens kunnen aardig door lopen en Cille ook. We zijn blij als we eindelijk aankomen. Vannacht slapen we in een tent. We chillen eerst even bij de tenten en gaan dan wat lekker kopen bij het winkeltje. We doen onze spullen in de tent gaan douchen en dan lekker eten. Ze zeiden dat het niet bezijnder zou zijn maar tot nu toe is het eten top. Onderweg hebben ze voor ons ook van bamboe op de straat bekertje en lepels voor ons gemaakt. Deze gebruiken we voor ons drinken de komende dagen. We hebben niet gedacht op kaart spellen ofbiets mee te nemen dus we kletsen wat en luisteren muziek. Wel spreken ze heeeel veel Deens wat wel jammer is maar ik red me wel. Is een leuke groep en we kunnen het goed met elkaar vinden.

De volgende dag weer betijds op en hebben we een kleine hike van een halrf uur naar de grootste waterval van zuid oost Azië. Wauw wat is dit geweldig om te zien. We hebben ook de kans om er te zwemmen, Cille en ik nemen deze kans de rest blijft bij het uitkijkpunt. Brrrr wat is dit water koud zeg maar geweldig om te doen. Na zo’n halfuurtje kleden we ons aan maken we wat foto’s en lopen we terug naar het kamp. Waar ee lunch krijgen voor we gaan hiken, nu echt door de jungle. We moeten ons goed kleden tegen de muggen en teken. We lopen middel door de jungle en zien veel insecten en afdrukken van olifanten poten. Jammer genoeg spotten we geen olifant zelf. Het pad kronkeld door de jungle heen. We zien veel mooie natuur en een rivier die dwars door de jungle loopt. We lopen zo’n 3 uur voordat we bij ons volgende kamp aankomen. We slapen in een echt jungle dorpje waar iedereen van het land leeft. Ons hutje is een bamboo hut met 1 toilet en voor de rest matrassen op de grond in 1 grote kamer met grote clamboo’s heel mooi om mee te maken. Zo stel je echt op prijs wat je thuis hebt als je ziet hoe deze mensen leven. We komen wat lekker bij de lokae shop en gaan dan lekker chillen in ons hutje. We krijgen een rondleiding door het dorp en krijgen te zien hoe iedereen leeft. Om 6 uur eten we wat en daarna maken we een kamvuur. We kletsen wat en maken ons dan weer klaar voor bed. Morgen de laatste hike.

Om 8 uur ontbijten we weer wat en dan begint de hike naar het pick up point. Weer zo’n 3 uur. Weer heel veel olifanten afdrukken maar geen olifant te bekennen... we komen langs gewassen, lopen door hoog gras en langs veel bamboo planten. Het laatste stukje was het spannendste stuk. Ee moesten de rivier over, maar de brug was een erg oude bamboo brug waar je maar met 2 tegelijk overheen mag. Je moest goed kijken waar je stapte en je goed vasthouden. Aan de overkant wachtte de truck op ons met een verkoelend drankje en een vochtig doekje. Heerlijk verfrissend. De tour zit er op. We worden terug gebracht naar de olek waar we de 2e nacht hadden geslapen. We krijgen wat te eten en rijden dan terug 6 uur naar mae sot. Nu kunnen we meer genieten van het uitzicht. Zoo mooie natuur en uitzicht echt geweldig. Aangekomen in Mae Sot krijgen we een hotel kamer voor een goede nachtrust. Hier kunnen we ons even opfrissen voor diner. Eerst halen we onze tassen op en dan op naar hotel wat letterlijk on de hoek is. We eten bij een lokaal restaurantje op de straat en lopen dan wat rond in het drooje. Kopen wat lekkere biertje en drinken die op buiten het hotel. Wat is dit heerlijk na al dat hiken. Morgen betijds op en dan met de bus naar Chiang Mai waar we in een resort zitten. Kom maar op.

Reacties

Reacties

Ellen

Wat een verhaal wat je allemaal meemaakt.Een groot avontuur en daarvoor moet je in goede conditie zijn.Zo een reis doe je eenmaal in je leven.Geniet ervan en liefs uit hetfstachtig Nederland.Bye Ellen

solange bouma

Jaa was zwaar maar super leuk om meegemaakt te hebben! Probeer er alles uit te halen dankjewel xx

Mams

Weer zo'n geweldig mooie trip. En ervaring die je meeneemt en nooit meer vergeet. Geniet overal maar dubbel en dwars van meid. Knuffel mams

Mams

OP naar een nieuw avontuur. Eerst in de Filippijnen een Singapore met Egor en dan over 2 weken met Marvin naar Cambodja en Vietnam. Wie had dat twee maanden geledenen gedacht.

Rienk

Spannend. Jammer van de olifanten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!