solangeopreis.reismee.nl

Krabi en Kho Lanta

Eindelijk komt er weer een verhaal hoor! Na de vroege vlucht naar Sura Thani zuiden van Thailand nam ik afscheid van de jongens op het vliegveld. Zei konden meteen hun bus en ferry boeken naar de noorder eilanden maar ik ging naar Krabi en er was nergens een standje te vinden met een bus daarheen. Ik hoorde een koppel en een meisje praten over transport naar Krabi dus sprak ik ze aan. We namen uiteindelijk samen een taxi daarheen voor een wel okay prijs. Beter dan 3x over te stappen met een bus. En we zouden er maar zo’n 2 uurtjes over doen nu. Het was een duits koppel super leuk en grappig zei waren al meerdere keren hier geweest, en Jess een Engels meisje. Ik vertelede dat ik nog geen hostel had geboekt en zei had nog een plek over dus besloort ik haar aanbod san te nemen nadat ik niks kon vinden zelf. We leerdere wat Thaise verkeers woorden kennen en lachte veel in de taxi. We zette eerst het koppel af en daarna was het op naar onze bungalow. Het was er super rustig en mooi strand en uitzicht over de zee. Onze kamer had wel ruimte voor 7 personene en we betaalde samen maar 10 euro ofzo. Ook hadden we een airco kamer kunnen fixen ipv een fan, heerlijk. We deden onze bikinied aan en maakte een duik een het water. We kletsten wat en gingen daarna wat eten en onze plannen uitstippelen, ik zou nog een nacht bij haar blijven en morgen gaan we naar Railey beach, dit schijnt het mooiste strand van Thailand te zijn. We ontmoette een Engelse gozer die we ovetuigde om niet s’morgens de bus naar Phuket te nemen maar in de avond en met ons mee te gaan. Nou hij was al snel overtuigd en droomde we over dit mooie eiland. We namen nog even een avond duik en gingen toen naar een reaggea bar naast ons bungalow parkje. Hier bestelde we super lekker eten, en dronken we wat cocktails. Jess kroop zelfs achter de bar om wat mojito’s te maken, die jammer genoeg mislukte. We maakte een bord met onze stads namen er op die we mochten op hangen aan de boom. Amsterdam stond er al tussen dus het werd natuurlijk Ally town en Jess komt uit Darby. Jess en ik klikte meteen en we werden zelfs aangezien voor tweeling. Beiden klein en donker haar, die houden we er in. De volgende ochtend vertrokken we optijd naar de haven om met een longtail boat naar Railey beach te gaan waar je alleen maar kan komen over water.

Het was super mooi om te zien. Heel mooi helder baluw water en wit strand. We gaan eerst het uitkijk punt bezoeken en daarna bijkomen op het strand. Nou uitkijk punt werd het niet want het was omhoogklimmen met touwen heel stijl en het was nat en glibberig en we hadden slleen slippers aan, helaas! Wel vonden we een ander mooi strandje waar een trouwerij bezig was en er 2 grotter waren die vol stonden met piemels. Honderden piemels, dit was voor vruchtbaarheid hier kon je dan ook bidden. We liepen weer terug maar zagen dat er ook nog grotten waren dus die bezochten we eerst voor we naar strand terug gingen. Was uiteindelijk niet heel veel aan maar wel leuk om te zien, dus op naar het strand. Het was bloedje heet dus we doken meteen het water in. Natuurlijk maakte we ook super veel foto’s van dit mooie strand. Na afgekoeld te zijn gingen we even wat zonnen, maar zo lang hielden we dit niet vol dus haalde we een biertje en gingen we weer het water in. We hadden veel lol mt zijn 3e. Genoten van de zon, uitzicht en het water. Adam moest betijds weer weg om zijn bus te halen dus we zwaaide hem uit vanuit het water om 4 uur. Wij besloten nog even naar het dick strand te gaan. Hier kochten we een ijsje en konden we door het water heen lopen naar een grote rots waar een heel klein strandje san lag. Natuurlijk dachten wij dit kunnen wij met onze rugtas om, maar nee we zijn zo klein dat dat natuurlijk net niet lukte, dus snel terug tassen op strand en nog keer proberen. Wel lagen er veel stenen dus moesten we voorzichtig lopen. Na wat te hebben genoten hier brachten we ons laatste uurtje door op Railey beach met de ondergaande zon. De boot tocht terug was super snel. We werdenpas om 9uur opgehaald dus konden ee nog lekker wat eten ergens en shoppen. We liepen de boulevard af en gingen de stad in. We waren opzoek naar string bikinies. Super veel gelopen maar nergens verkopen ze het. Ik had nog 1 bikinie geprobeerd maar die zat niet mooi en was toch te duur. Stad en land afgelopen maar niet geslaagd. Wel hebben we wat leuke souveniers kunnen kopen en een twin enkelarmbandje. Jess draagt ‘m links en ik rechts! Eenmaal terug was het te laat voor eten dus dan maar snel een cocktail en mijn kaarten posten voordat de taxi er is. Terug bij de bungalow wilde we eten bestellen is de keuken nstuurlijk dicht.... ze waren zo lief om nog wat makkelijks voor ons klaar te maken zodat we niet hoefde te verhongeren. Ook boekte we onze accomodatie voor Kho Lanta want dat was onze volgende bestemming. We blijven nog even gezellig samen. Gelukkig hoeven we niet heeeel vroeg op dus pakken we onze tas morgen ochtend om met de taxi naar de ferry te gaan.

Na een goede nachtrust pakken we onze tassen, checken uit en bestellen we ontbijt. Athans dat dacht ikhahaha ik dacht dat ik tegen Jess had gezegd wat ik wilde masr niet dus, ik maar wachten en wachten komt er niks en Jess is al bijna klaar. Gelukkig is de taxi laat dus kunnen ze nog wat voor me maken. Alleen is het soup dus super warm ik eet de helft en dan gaan we snel de taxi in. We zijn nog ruim optijd voor de ferry die ons naar Kho Lanta brengt in 2,5 uurtjes. We slapen lekker en de laatste paar minuten zitten op boven op dek uit te waaien. Als we aankomen moeten we 20 bath betalen om het eiland schoon te houden pfff dan moet eiland wel echt schoon zijn hoor... we vinden al snel een tuktuk met 2 andere Ned meiden en zijn we met 10 min in onze knusse nieuwe bungalow. We gaan heerlijk even aan het zwembad liggen aan ons kleurtje werken. We hadden al snel honger dus liepen we naar het strand 100 m verder op om een lekkere curry te eten om vervolgens terug te gaan naar het zwembad. We laten onze handoeken liggen en gaan teeug naar de bungalow om wat geld te pakken en even rond te lopen. En wat vinden we, string bikinie broekjes. Ons gelukg kan niet op en we zijn we een half uur aan passen en kijken. Jammer genoeg geen leuke topjes er bij maar die kopen we wel ergens anders. We kopen 1 de zelfde natuurlijk want twinning is winning en dan 1 andere. We lopen richting het strand en maken een lekkere strand wandeling. We drinken een lekkere cocktail bij een resort waar een leuke schommel is waar we van de zonsondergang genieten. We willen super graag een massage, ze zijn eigenlijk net dicht maar vooruit. Jess neemt een olie massage en ik een lekkere stevige Thaise massage wauw wat lekker zeg. Op het einde rekt ze me schouder / nek spieren op en kraakt mijn naak heel hard. Voor mij niks nieuws maar Jess en de masseuse schrikken zich rot die dachten dak ik mijn nek brak hahaha. We lopen rozig terug en komen ineens voor een opstakel. Er is ineens een ‘rivier’ de zee gaat het land in.. wij denken lopen we zo doorheen maar nee word ineens heel snel diep. Dan maar stukje verder op, minder diep en we halen de overkant na voorzichtig te lopen met harde stroming we worden wel lekker nat hahaha. Weer mooi avontuurtje. Wij natuurlijk super hard lachen, snel naar het huisje en ons omkleden. De keuken bij ons is al dicht dus gaan we verderop bij de karaoke bar een pizza eten en biertje drinken. Pizza was niks maar de karaoke super leuk. Jess wilt dat ik ga zingen omdat ze vinden dat ik het goed kan, maar ik ben natuurlijk te verlegen ook al kunnen we een gratis bucket winnen. Na wat biertjes en geklets gaan we lekker slapen morgen een nieuwe dag.

we slapen een beetje uit en gaan rustig ontbijten. We willen wel wat dingen bezoeken maar dat is te duur voor een tuktuk dus besluiten we een scooter te huren. Ik moet mijn angsten gaan overwinnen want Jess heeft nog nooit gereden. Nou daar gaan we dan hoor, heel voorzichtig en langzaam op weg. Gelukkig gaat het wel goed. Egor zei meteen al nee niet een scooter na mijn kleine ongelukje vorige keer, Yen is trots op me dat ik het durf, die was bij me toen het gebeurden. We doen het rustig aan. We willen naar het nationaal park maar eindigen in het oude dorpje ook super leuk want dit was onze 2e stop die we wilden doen. Ik raak al meer vertrouwen en ga al wat harder rijden. We lopen wat rond in het dorpje, kopen wat souveniers en gaan lekker lunchen. Natuurlijk weer bij een leuk restaurantje dat een schommel heeft. Ik had things to do opgezocht in Kho Lanta. En toen kwam er naar boven dat je een duur resort in kon vanaf het strand als je een klein pad kon vinden naast het resort. Dus dit deden we en ja hoor we konden zo het resort op lopen. Dit deden we dan ook. Super mooi infinity pool met uitzicht op de zee echt prachitg. Natuurlijk gingen wij ook van de kinder glijbaan af. We hebben hier een uur gelegen en toen zijn we het strand op gegaan en hebben hier nog even heerlijk van de zon genoten. Er staan ineens opvallend veel politie langs de weg en we snappen maar niet waarom, tot we worden gestopt en we 45 min. Moeten wachten omdat de prinses langs komt. We zijden dat het 10 min zou duren maar dat loopt natuurlijk weer uit. En alles wat we zagen was zwarte geblindeerde auto’s beetje jammer. Het is te laat om naar de waterval te gaan want het is een half uur hiken en anders rijden we in het donker terug. Dus gaan we bij een bar die heel goed schijnt te zijn een drankje drinkenen genieten van het uitzicht en lekker kletsen. 20 min voor zonsondergang vertrekken we terug naar ons bungalowtje. We komen precies aan wanneer het donker is, goed getimed! En het rijden ging super goed en ik vond het zelfs weer echt leuk. We pakken onze tassen alvast weer een beetje want morgen gaan we naar Phi Phi. En halen een romantisch diner voor 2 bij de 7eleven die we voor ons huisje op eten. Eingenlijk willen we terug naar de bar maar dat is erg ver dus besluiten we naar een strand party te gaan in de buurt. Een super leuke bar/club aan het strand en op het strand geven ze vuur shows. Jess word uitgenodigd om in het midden te komen ze doen verschillende trucjes om haar heen. Wat is dit lachen om te zien hahaha Jess proberen niet geraakt te worden en die man casual van allerlij trucjes te doen om haar heen. Toevallig zie ik mijn collega die ik in Pai had gezien weer dus maak ik even een praatje. Niet te laat nemen wij weer een tuktuk terug want morgen vroeg op met de boot naar Phi Phi. Here we come

Reacties

Reacties

Mams

Leuk verhaal weer lieverd. En zoveel leuke mensen die jij ontmoet. Geweldig. Mis je wel maar als ik je verhalen lees en je foto's zie voel ik me toch een beetje dicht bij je. Knuffel en ik kijk uit naar het volgende bericht

ellen

Wat maakt je veel mee Solange.Leuke mensen ,lekker weer Je zult wel weer moeten wennen in winters Nederland.Nog veel plezier en avontuur.Bye Ellen

Rina

Wat heb je het toch heerlijk. Hier is het afzien met sneeuw en regen.
Xxx

Irma

Super leuk weer allemaal, Solange ☺ je doet lekker veel en van alles wat. Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Liefs van ons 3 ?

Irmgard

Stikjaloers ben ik, jij daar heerlijk in de warmte wij hier in de regen, sneeuw en kou! Geniet maar lekker meissie.

Achim

Hi,
I tried to answer your mail, but its impossible. Have a look on my website achims-reiseblog.de. There is an article about our trip to prambanan and borobudur.

solange bouma

Super leuke mensen ontmoet en nieuwe avonturen. Is nog steeds elke dag geweldig! Bedankt allemaal hoop dat wat warmte mee kan nemen straks kuss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!