solangeopreis.reismee.nl

Bangkok laatste dagen Thailand

Ik kwam aan met de trein in Bangkok net voor het grote station stap ik uit bij een klein verlaten station omdat dat dichter bij mijn hostel is. Ik spring uit de trein loop over de rails want dat is heel normaal hier en pak de eerste taxi die ik zie. Ik ben kapot van de labgw trein reis op dat houten bankje slapen maar moet wachten tot ik de kamer ik kan. Dus dan maar even chillen benden in de common area. Na 2 uurtjes kan ik de kamer in, even lekker douchen uitpakken en dutjes doen. Dat laatste kwam er alleen niet van ik lig te praten met een jongen uit me kamer Mike uit Engeland. We besluiten zo de stad in re gaan en hij gaat morgen met mij mee gezellig naar Ayutthaya. We ontmoeten nog een jongen Javier uit Chille die nemen we ook mee op sleep touw. We lopen heerlijk door de straten van Bangkok drinken wat biertjes en eten wat. We gaan terug naar het hostel om ons op te frissen en dan stappen op Khoa San Road! Mike gaat een schorpioen eten (gefrituurd) en het blijkt nog best lekker te zijn. Maar dat hoofd die die trok toen die een hap nam geweldig! Javier en ik gaan voor de sprinkhanen, we zijn een beetje bang maar nemen dan toch een hapje, ook die was uiteindelijk best lekker. Javier trok een nog erger gezicht dan Mike echt 2 super leuke jongen waar je heerlijk mee kan lachen. We hebben de hele avond gek gedaan en gedanst. In de late uurtjes gaan we terug naar hostel want morgen vroeg op en met de trein naar Ayutthaya. Ik moet ze wakker maken want anders staan ze niet op. We ontbijten snel wat en pakken dan de taxi naar het trein station. Voor 12 Bath hebben we een ticket dat is echt letterlijk een paar cent, geweldig! We vertrekken om half 9 en zullen daar aan komen om jawel precies 11:27. We zullen het zien straks. We staren lekker uit raam en kletsen wat onderweg. 1 vrouw in de trein word niet lekker dus die kotst de hele trein onder lekker... en jawel hoor we komen op de minuut aan in in Ayutthaya. Naast het station kan je lekker eten en een fiets huren om hier rond te fietsen en alle ancient tempels te bezoeken. We eten wat en dan vetrekken we op de fiets. Javier is doods bang want we moeren op de weg fietsen waar iedereen rijd met weet niet hoeveel kilometer per uur! Elke x schreeuwt die ik wil niet dood Mike en ik vonden het geweldig gelukkig werd het na een kwartier al beter. Na klein stukje fietsen komen we aan bij de 1e tempel. Meteen ook de gene die we het liefst wilde zien. We kopen een ticket en lopen naar binnen! Deze tempel heeft een buddha hoofd vergroeid in wortels van bomen. We konden links of rechts om lopen, Javier zij kom laten we rechts nemen iedereen gaat links dus nemen we even een andere route en hij had niet beter kunnen kiezen want we lopen zo op het buddha hoofd af. Het is echt geweldig om te zien hoe de natuur om het hoofd is gaan groeien. We genieten lekker van her uitzicht en natuur in de tempels en maken veel foto’s na uurtje hebben we het gezien en is het op naar de volgende! Javier krijgt Zijn standaard alleen niet omhoog, dit omdat er zo’n ouderwets ‘haak slot’ op zit om te zorgen dat de standaard niet gaat bewegen en de fiets om valt! Wij Hollanders wegen dat wel maar in Chille geen idee. Dus ik roep heel hard Yes Silly Boy it’s because you to ‘unlock’ it. De jongens gaan helemaal stuk om mijn opmerking. Vanaf dat moment zijn ze mijn 2 Silly Boy’s. Op naar de volgende tempel om de hoek, deze zou een gave toren hebben waar je in kon klimmen en de binnenkant scheen spectaculair te zijn. Mike en ik waren helemaal enthousiast blijkt het alleen helemaal niet bijzonder te Zijn alleen heel heel stijl de trappen. Ach ja het was een mooie tempel dusja. Het is super leuk om rond te fietsen en de stad en de tempels zo te zien. We bezoeken er nog een paar en zien ook olifanten helaas zijn er veel touristen die op de rijden met zo’n grote bak.... we drinken wat langs de rivier en kletsen over van alles en nog wat. Het word al wat later en we willen niet de laatste trein dus fietsen we terug naar het station om daar wat te eten en de tickets terug te kopen. Javier gaat ons verlaten en neemt de slaap trein naar Chiang Mai. Gelukkig kunnen we nog even kletsen tijdens het eten. Hier ontmoeten we een Italiaans stel die we bij een tempel hebben gezien en gevraagd hebben om een foto van ons te maken. We eten met zijn alle echt een super leuk stel waar je lekker mee kan lachen. Zij zitten in de zelfde trein als wij terug. Helaas is die proppie proppie vol de NS is er niks bij. Dus moeten we bijna de hele weg in de hitte als sardientjes staan. Maar he het kost wel maar 12 Bath!! Tegen het einde van de rit hebben we allemaal een zit plek en kunnen we even rusten. We hebben een heerlijke dag gehad terug naar het hostel en chillen. We slapen wat uit en gaan opzoek naar infinity rooftop pools. We hebben er 2 gevonden en gaan kijken of we daar aan kunnen liggen. Het is een ver chique hotel maar we lopen gewoon naar binnen en gaan naar boven. Eenmaal bij de pool aangekomen dachten we he dit is makkelijk dus gaan we liggen. Maar na 3 sec komt er een jongen aan wat is jullie kamer numer Mike roept ineens 201, en die jongen nee kan niet die bestaat niet, jaa wel 201 hahaha ik ga helemaal stuk en pakken snel onze tassen en lopen terug naar de lift en gaan naar beneden, helaas niet gelukt!! We gaan opzoek naar de andere, onderweg lopen we langs allemaal Ambassades ook die van Engeland en Nederland. Die van hem zag er uit als een gevangenis die van ons daar in tegen er stonden allemaal gekleurde koeien buiten, groot met met Holland en windmolens, ik heb nog nooit zo’n feestelijke ambassade gezien super grappig. Ook komen we langs een hele mooie grote mal waar we een rondje doorheen lopen. Vlak daarbij zit het andere infinity pool maar we gaan maar niet proberen en nemen een taxi terug. Lopen nog wat rond in Bangkok en chillen dan in hostel. Ik ga lekker serie kijken en bedtijds naar bed want morgen vlieg ik naar Filipijnen en hij naar het zuiden. Mike gaat toch nog uit. In de ochtend maak ik ‘m op tijd wakker voor de bus. Ik hen nog even maar moet wel al uitchecken. Mijn bus gaat pas om 4 uur en dan moet ik nog lang wachten oo vliegveld want mijn vliegtuig vertrekt pas s’avonds laat maar dit is de laatste bus dus het moet maar. Ik kijk lekker series en schrijf wat tot de bus mij oppikt. Ik zit samen met een leuk stel van het hostel in de bus. Hun vlucht is wel eerder dus op vliegveld zeggen we gedag. Ik zoek een bankje op om lekker op te zitten en te wachten tot eindelijk mag inchecken. Ik vlieg over Kuala Lumpur daar moet ik 9 uur wachten midden in de nacht op mijn andere vlucht dat word nog wat. De vlucht verloopt prima en kom op tijd aan in Kuala Lumpur. Maar even kijken waar ik kan slapen. Iedereen ligt op de grond dus ik zoek ook maar een lekker hoekje uit en ga slapen voor zover dat kan. Jeetje wat ik die grond hard zeg overal pijn. Ik zet mijn wekker zodat ik betijds naar de incheck bali kan en nog wat kan ontbijten. Nog paar uurtjes en dan weer gezellig met Egor in de Filipijnen.

Reacties

Reacties

Mams

Hi lievie, fijn weer wat te lezen over je avonturen. Mooi hoor. Jammer dat je maar zo weinig van de Filippijnen kan zien, omdat je er zo kort bent. Gezellig dat je eindelijk naar egor kunt. Knuffel mams

Irmgard

Heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, mooie dingen zien en plezier hebben met leeftijdsgenoten!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!