solangeopreis.reismee.nl

Moalboal

Na Oslob was het tijd om verder te reizen naar de andere kant van het eiland om te gaan snorkelen en canyoing. Het was weer een paar uurtjes rijden met de bis, we werden afgezet in het centrum van Moalboal maar ons hostel was iets verder op dus namen we een tuktuk. Het hostel lag best ver van alles maar wel mooi in de natuur. We hadden een mini tentje/bungalow super leuk. Het enige er was geen stromend water dus we hebben een bucket douche. We stonden er niet meteen om te juichen maarja moet maar he. We legde onze spullen in ons kleine tentje en zijn toen met de tuktuk naar het strand gegaan om te snorkelen. Duurde even voor mijn masker waterproof was maar toen die eenmal zat konden we zwemmen en snorkelen. Wauw wat was het koraal hier mooi zeg echt honderden meters ging het door. In begin zagen we ook heel veel Sardientjes wel miljoenen heel gaaf om te zien hoe die in groepen zwemmen. Het koraalrif ging een paar meter de zee in en dan ineens stijl naar benden. We zagen daar veel bellen vandaan komen van duikers. Na zo’n 20 min snorkelen kwamen we een schildpad tegen die voor lucht ging happen. Wauw wat weer een magisch moment, zo sereen zijn die beesten. We maakte veel foto’s en filmpjes. Hij bleef zelfs nog even chillen op het rif bij ons voor die naar het diepe ging. Ons goal van vandaag konden we afvinken. We zwommen terug en droogte op op het strand. Daarna zijn we lekker wat gaan eten met de zonsondergang. We namen de tuktuk terug naar het hostel. Hier ervaren we voor het eerst de bucket douche wat eigenlijk helemaal niet zo erg is en best wel een leuke experience. We maken een lekker kampvuur en drinken wat biertjes voor we het bed in duiken om morgen vroeg te gaan canyoing!

De vrouw van het hostel had vertraging dus we moesten snel eten want onze tour guide stond al te wachten. Maar onderweg moesten we nog terug omdat we hun het geld moesten betalen en niet bij het hostel wat meestal zo is. Eenmaal aangekomen moesten we zwemvesten aantrekken en kregen we schoenen te leen. Toen zei die een regel nooit met meer dan 2 op een scooter, en wat vraagt die aan ons of we samen achter op bij zijn vriend willen huh? Mochten toch niet meer dan 2 op een scooter? Zijn band was zacht dus halverwege moesten we afstappen en wachten tot die terug kwam. We begonnen met een kleine hike en toen gingen we in water verder! Drijvend de rivier af, veel verschillende sprongen, klimmen en kouteren, zwemmend het was echt super gaaf. We hebben wel 6 of 7 grote sprongen gemaakt en de hoogste was 14 meter. Moest even slikken maar heb wel gedaan wat super gaaf. Ook konden we aan touwen hangen en water in slingeren. Echt een top dag. Na al die inspanning hadden we wel honger gelukkig nam die ons mee voor lunch, en toen zat het er al weer op. Omkleden en in de tuk tuk terug. We hadden nog wat uurtjes over voor we op de bus terug naar cebu city moesten. want morgen vliegen we via Manilla naar Singapore. We besloten naar het andere strand te gaan en lekker te rusten en te zonnen. We genoten van weer en het strand. We wilde wt eten maar overal deed elektriciteit we hadden super honger en moesten wat eten voor de bus rit terug. Gelukkig in hostel hadden ze gas dus konden we wat klaar maken voor ons. Daarna snel spullen pakken en op naar de bus. Dit was nog een heel gedoe. Alld bussen zaten prop vol en je moest staan... voor 4 uur lang. We probeerde een taxi te krijgen maar die waren belachelijk duur na 2 bussen voorbij te hebben laten gaan pakte we de volgende en gelukkig hadden we beiden meteen een zitplek kunnen bemachtigen. Na een dutje kwamen we aan in de stad, vanaf het station namen we een uber naar ons hotel vlak bij het vliegveld. Nog even chillen en dan slapen morgen vroeg op.

opa

wat een geweldige avonturen beleef je. Het zal wel even wennen zijn als je binnenkort weer terug in ons koude kikkerlandje bent. veel liefs.
opa

solange bouma

Ja dat word het zeker, heb echt de tijd van me leven gehad helaas zit het er op maar word sowieso niet de laatste keer, ga snel terug liefs

mams

Super leuk wat jullie nu samen beleven op de Filipijnen. Het gaat helaas allemaal zo snel. Wij hebben gelukkig nog wat verhalen tegoed. Knuffels van je Mamsje

Irmgard

Ik ga je verhalen missen xxx

solange bouma

Ah Irm wat lief en leuk om te horen