solangeopreis.reismee.nl

Kampot en dagje Kep

We hadden allemaal onze spullen gepakt en werden opgehaald met een super deluxe taxi, was dit nou maar onze drive naar het zuiden maar helaas. Ook werden we nog eens opgesplits in 2 bussen omdat we apart geboekt hadden. Gelukkig was het geen hele lange rit en was er nog een leuke Ned meisje bij ons in het busje waar we lekker mee hebben gekletst. Verder beetje bijgeslapen en genoten van uitzicht. De jongens Yoahn en Ming waren al ingecheckt in de Mad-Monkey's en wij (Anouk een vriend van haar Marvin en ik) hadden al een ander hostel geboekt. We settelde een beetje en marvin speelde met het aapje dat het hostel als huisdier had, best zielig en namen toen contact op met de boy's. We zouden ze moeten in het stadje. We namen met zijn 3e (anouk, marf en ik) een tuktuk en gingen bij een local tentje wat lekkers eten. We huurde ook wat scooters zodat we daar mee lekker op pad konden de komende dagen. We liepen wat rond en verkende het stadje, s'avonds gingen we wat lekkers eten op een bootrestaurant waar ze karaoke hadden. Wat de Cambodjanen geweldig vinden maar niks van bakken. Wij gaan met zijn 3e ook naar Mad Monkey's omdat het hostel iets fijner is, dus we hebben afgesproken dat de jongens ons morgens komen helpen om de tassen over te brengen naar het andere hostel.

Helaas word ik niet echt lekker wakker en geef ik over, maar we hadden een leuke dag voor de boeg die ik niet wil missen. Dus ik blijf nog even liggen en voel me daarna als ietsje beter. Eenmaal ingecheckt in het andere hostel gaan we opzoek naar wat shirts met lange mouwen voor de heren, want we gaan naar Bokor mountain waar het op de weg naar boven best fris kan worden op de scooter. Ik voel me ineens weer wat minder dus ik ga zitten op het midden plein van de markt terwijl de jongens druk opzoek gaan. Eindelijk hebben ze wat gevonden en lopen we naar de scooter, maar ik hielt het niet meer en kon het niet binnen houden. Marvin vroeg of die mij terug moest brengen naar het hostel maar nu alles er uit is voel ik me stukken beter dus stap ik achter op en rijden we richting Bokor mountain. De weg de berg op is erg mooi, je kijk uit over de stad en de zee met om de berg super mooie natuur. Onderweg stoppen we een paar keer om van dit uitzicht te genieten. Bogor mountain staat bekend om zijn gohst towns wat origineel een smaal resort was en het nationaal park. Er word van alles gebouwd maar er woont niemand. Onderweg komen we een grote Buddha tegen en een praat verlaten huizen waar we doorheen lopen. Er staan 1 groot casino/hotel waar ook bijna niemand komt, alleen mensen die willen rondkijken net zoals wij. Ook is er een oud verlaten casino die nu weer onder constructie is waar het verhaal van gaat dat mensen hier s'nachts naar binnen gaan al hun geld verspelen en dan het raam uit springen. Een beetje creepy en raar. Wel een super mooi gebouw met een geweldig uitzicht over de stad en de zee. We lopen wat rond en maken wat foto's. Verder is er nog een verlaten kerk en gebouwen van de vorige koning. Wel interessant om gezien te hebben dat er van alles word gebouwd maar er bijna niemand is. Op de terugweg bezoeken we de waterval, wat nog best een klimpartij tussen de rotsen en natuur is om er te komen. Natuurlijk kan Marvin het weer niet laten en trekt zijn kleding uit om naar benden te klimmen en onder de waterval te staan, waar je normaliter niet zomaar komt. Daarna vervolgen wij onze weg terug langs de mooie weg naar beneden wat een frisse tocht is.

Bij terugkomst gaan iedereen even een lekker dutje doen. Als iedereen weer wakker is spelen we een lekker potje uno wat Marvin heeft meegebracht. S'avonds eten we bij een heerlijk restaurantje aan het water, waar ik eindelijk weer wat probeer naar binnen te krijgen en een overheerlijke tomaten soep eet. De jongens willen nog wat doen dus die blijven in het stadje en Anouk en ik gaan lekker terug en slapen. De volgende ochtend voel ik me gelukkig weer helemaal de oude. we staan op tijd op en gaan met zijn alle lekker ontbijten bij een super leuk tentje die Min nog kent van de vorige keer dat die hier was. Daarna vervolgt onze reis zonder Anouk die lekker in het stadje wilt rondlopen naar het vissers dorpje Kep. Het is een 1 rechte weg van zo'n 45 min, we rijden over zandwegen, oude wegen met hobbels en bobbels maar ook gewoon op een weg die letterlijk naast ons zo'n 2 meter word geasfalteerd. De vismarkt is niet heel groot maar je kan wel wel heerlijke verse net gevangen vis, krab, rog, inktvis, garnalen etc eten. Marvin en ik hebben nog nooit rog gegeten dus dat proberen we uit. Best wel lekker, daarnaast nemen we wat overheerlijke inktvis op een stokje en met zijn 3e 2 kilo net gevangen krabben. Hmmmm wat smaakt dit goed zeg echt heeeerlijk. Nadat onze buikjes vol gegeten zijn rijden we door naar het strand wat zo'n 5 min verderop zit. we parkeren de scooters en nemen een verfrissende duik in het water. We zonnen wat en dan aan het einde van de middag rijden we weer terug, want Min gaat met de bus terug naar Phnom Penh. Johan gaat vast naar Shinoukville waar wij overmorgen naar toe zullen gaan en hem daar weer zien. Anouk Marvin en ik gaan vanmiddag naar Arcadia een hostel net buiten de stad, zonder wifi maar wel met een super leuk zwempark. We nemen afscheid van elkaar en vervolgens dan weer onze eigen weg. Op naar Arcadia, het is al laat als we daar aankomen dus we maken nog even snel gebruik van het zwempark voordat het begint te schemeren. Marvin gaat van de hele stijle glijbaan af en ik word gelanceerd vanaf een kussen het water in, ze hebben nog nooit iemand zo hoog zien gaan al mij het was wel super lachen. Daarna kleden we ons om ga ik wat poolen en marvin lekker chillen, daarna zien we eindelijk Anouk die was haar scooter weg brengen maar ze was haar sleutel vergeten. Blijkt dat elke Honda sleutel in de scooter past dus ze kon 'm gelukkig nog op tijd terug brengen. We eten wat en gaan dan aan de drank spelletjes. En guess wat natuurlijk word Anouk haar sleutel gevonden, helaas gelukkig koste het haar niet heel veel geld. We maken er een gezellige gekke avond van met zijn alle en gaan laat naar bed.

De volgende ochtend moeten we betijds uitchecken en op naar de bus die ons brengt naar ons volgende avontuur in Shinoukville.

Mams

Weer zo'n super berichtje. Jammer dat je even een gezondheidsdipje had..... maar daar was je snel weer van af.