solangeopreis.reismee.nl

Cebu city and Oslob

Eindelijk was in aangekomen in de Filipijnen. Snel tas pakken pinnen en in de taxi springen. Athans dat dacht ik er stond een lange rij voor de pin automaat want de deze het niet altijd, na 3 x proberen lukte het bij mij eindelijk. Snel naar buiten gelukkig stond een een Grab stand en kon ik goedkoop snel een taxi krijgen. Ik had Egor al op de hoogte gesteld dat ik er aan kwam, er was alleen super veel traffic dus ik deed er wel even over dus hij werd al o gerust hij was al in onze kamer in het hostel. Spannend om ‘m weer te Zien naar anderhalve maand maar ook super leuk. Ik werd naar mijn kamer begeleid en hij deed de deur open. Hij keek raar omdat die de man van de receptie zag maar ik stond er achter, hello i’m finally here. Me kletsen even snel wat en ik nam even een snelle douche om me op te frissen. We kleden ons om om de stad in te gaan en lekker wat te gaan eten SUSHIII heerlijk. Cebu is een grote drukke stad na een stukje lopen komen we bij de mal aan waar het restaurant hoort te zitten. Alleen vinden we het restaurant niet.. gelukkig wel een andere en kunnen we alsnog van onze sushi genieten. Daarna pakken we een taxi naar een heel mooi uitkijk punt over de stad. We genieten met een drankje van het uitzicht, het is gek om elkaar te zien maar super leuk en hebben beiden veel zin in om de komende anderhalve week samen te reizen. De taxi wacht op ons en een uur laten brengt die ons terug naar het hostel. Morgen moeten we vroeg op om de bus naar Oslob te pakken. Dit duurt zo’n 4 uurtjes. We boeken ons volgende kamer en gaan dan lekker slapen. De wekker gaat bedtijds en bellen een grab om ons naar het busstation te brengen. Op het station aangekomen duurt het even voor we onze bus vinden. We kunnen alvast gaan zitten en later kan he de ticket in de bus kopen. Dit gaat op een hele aparte manier. Je hebt een soort van mini bingo kaart waar gaten in worden gedrukt en zo word je bestemming aangegeven. De bus is best krap en we proberen wat te slapen. Mij lukt het niet maar Egor valt tegen mij aan in slaap. Op zich gaat de rit best snel alleen het laatste halfuur worden we beiden een beetje misselijk. Egor houd op zijn telefoon bij hoe ver we zijn. We zien dat ons hotel dicht bij is en we vragen de chauffeur over 5 min te stoppen dit kan gewoon allemaal. Je kan waar dan ook langs de kant van de weg gedropt worden. Top recht voor ons hotel stappen we uit, en halen we beiden even adem omdat we ons een beetje wagen ziek voelen. Dan pakken we onze tassen en lopen we naar beneden naar hotel. Super lekker zwembad erbij en we hebben een mooi huisje voor ons zelf voor een prikkie. We ontbijten wat en huren dan een scooter en gaan meteen op pad. Er zijn 3 watervallen in de buurt die heel erg mooi zijn dus op er naar toe. De eerste is vlak bij en super groot. Het is wel stijle weg er naar toe maar het zeker waard. We zwemmen wat en maken veel foto’s en dan op naar de volgende. De natuur is echt prachtig. De volgende waterval heeft meerdere levels die je kan beklimmen. Je krijgt 2 guides mee en je kan hun betalen wat je wilt verder is het gratis. Het eerste level kan je chillen en wat zwemmen en dan klimmen we naar boven, het tweede leven kunnen we wat springen. Daarna moeten we langs een touw naar boven klimmen super vet. Level 3 noemen ze de massage level heerlijk onder de waterval zitten en het water je hoofd of rug laten masseren. Is echt super mooi en gaaf. Laatste level kan je lekker chillen en zwemmen. Echt een hele gave experience hoe je dit zo in de natuur kan doen en dat de natuur dit maakt. Onze guides maken over foto’s van ons bijna om gek van te worden maar wel super lief. Na op het laatste level lekker gerelaxt te hebben klauteren we weer naar beneden. We geven de guides een leuke fooi en lopen dan weer naar de scooter op naar de volgende en laatste waterval. De weg moesten we even zoeken maar we vinden het. We zijn nog net op tijd want om 5 uur gaat die dicht en is nu iets over 4. Wel super fijn want nu zijn we de enige dus kunne we lekker genieten van de natuur en het uitzicht zonder allemaal toeristen naast je of om je heen. Op de terugweg zien we de zonsondergang die super mooi was. De zon verdwijnt achter het water en de bergen van het eiland naast Cebu. Terug in het dorp proberen we wat streetfood uit we kopen wat lekkers en een fles wijn bij de 7 eleven en gaan dan lekker op de kamer chillen. De volgende dag gaan we vroeg uit de veren want het is tijd om met whalesharks te zwemmen. Wat is dit gaaf zeg. Eerst krijgen we een briefing over wat wel en niet mag. Je mag bijvoorbeeld niet dichter in de buurt komen dan 4 meten of ze aanraken. Alleen die beesten zwemmen waar ze willen dus erg goed kan je je hier niet aan houden. We gaan in een bootje met paar ander van ons hotel het water op. We krijgen een half uur de tijd. Als we ver genoeg van de kust zijn mogen we er in. Whaa toch wel spannend maar spring er toch in. Wauw wat zijn deze beesten groot en mooi zeg. En wat komen ze dicht bij. Er zijn er wel 4 die er bij ons zwemmen. Met hun grote mond zwemmen ze langzaam langs je, en die mond gaat elke x open en dicht. Heel grappig ze hebben hele hele kleine kraal oogjes wat best grappig staat bij zo’n grootbeest. We maken heel veel foto’s en filmpjes van dit magische moment. Halfuur zit er op en we moeten helaas weer terug naar de kant. Maar wat een gave experience is dit zeg. We brengen de scooter terug en lunchen wat bij een tentje in het stadje, wat letterlijk 1 grote straat is haha! We pakken dan een tuktuk naar de pier om een boot te pakken naar een klein eilandje net voor bij ons aan de kust. Alleen gaan er eigenlijk geen boten meer omdat het al middag is... toch krijgen we het voor elkaar om er heen te gaan wel wat prijzig. Helaas waar wij voor kwam mochten we niet heen omdat dat deel van een resort is, wij kunnen alleen op een heel klein stukje strand liggen helaas maarja dan maar lekker zonnen en zwemmen. Om 5 uur worden we geroepen en gaat de boot weer terug we gaan lekker naar de kamer om ons op te frissen voor het eten. We nemen een tuktuk heen en weer naar stadje waar we lekker pizza eten jammie. We hebben super leuke gesprekken en lachen veel. In de kamer drinken we de wijn op en gaan we lekker slapen. Morgen op naar Moalboal.

Mams

Leuk moppie, dat je met je vriendje nog eventjes een tijdje eea kunt ontdekken in een nieuw land.

Mams

Mis de foto's. Zeker weer slecht internet. Ben wel nieuwsgierig hoor.

solange bouma

Foto’s komen er aan! Ja was zeker gezellig even tijd door te brengen m. Hahaha vriendje ?? we hadden het gewoon erg leuk

opa

Het blijft erg leuk jou in al die vreemde landen te volgen. Jammer het zit er bijna op. Wat zal je straks bij thuiskomst veel te vertellen hebben. ik wens je een hele goede terugreis. liefs opa

Irma

Hoi Solange, wat leuk te lezen wat je allemaal daar meemaakt. Klinkt superleuk allemaal. Geniet er nog maar lekker van. Liefs van ons drietjes x

Irmgard

Mooie verhalen weer, die watervallen lijken me echt super!! En dan dat 'vriendje' ben benieuwd hoe dat nou zit, hahaha

Jane

Super leuk! Vraagje, zwemmen met de walvishaaien moet je dat ver van te voren reserveren? En waar heb je dat gedaan?