solangeopreis.reismee.nl

Singapore

De wekker ging vroeg, gelukkig had Egor zijn mail gecheckt want de vlucht had vertraging super want nu kunnen we langer slapen en we hebben hele lange stop op Manilla dus gaan er daar ook weer wat uurtje van af! Nog even lekker geslapen en toen snel ontbeten. Tassen waren nog ingepakt dus dat is fijn. We kregen een rit van de hostel eigenaar naar het airport was maar zo’n 5/10 min rijden. Bagage in checken en chillen bij de gate. Deze vlucht is erg kort dus we hoeven niet lang stil te zitten. Aangekomen in Manilla halen we onze bagage op en zoeken we een locker room want we hebben zo’n 6 tijd te doden dus gaan naar een grote Mall waar van alles te doen is. We pakken een grab en de taxi rit is erg indrukwekkend hoe de mensen hier leven is echt erg zou er bijna niet over straat durven te lopen het ziet er gewoon al corrupt uit. Gelukkig in de buurt van de Mall is alles mooi en netjes. Een wat rijker gebied. We gaan heerlijk Sushi eten lopen lekker rond in de mall en gaan naar de kapper. Mijn punten moesten nodig geknipt worden en Egor wilde weer stukje korter. We zijn heerlijk verwent. Daarna wilde we filmpje pakken maar alles was net begonnen helaas en latere films kon niet ivm de vlucht. Dan maar rond dwalen. Komen nog ijs baan tegen maar schaatsen was beetje duur voor uurtje wat we nog hadden. We eten nog wat en gaan dan weer terug naar vliegveld. Op naar Singapore. We komen daar midden in de nacht aan. Vliegveld is super mooi en modern en nemen een speciale shuttle bus naar het hotel checken in en gaan nog even tukken.

Na een lekkere douche gaan we naar benden en kijken wat er allemaal te doen is, we maken beetje planning van wat wanneer en gaan dan om de hoek local ontbijten. Is enige wat goedkoop hier is ons ontbijt omdat er toevallig locale tentjes zijn. We besluiten naar little india te gaan en pakken de bus. Dat is naast het eten het andere wat goedkoop is openbaar vervoer en erg goed ook nog. Bezoeken een tempel en lopen lekker rond. Daarna lopen we naar een grote shopping straat waar veel grote malls zijn. Dese stad is soo schoon mooi en modern echt wauw. En alle culturen en geloven leven naast elkaar echt mooi om te zien. Onze reis vervolgt naar het Friends cafe. Waar ze de set hebben na gebouwd van de central perk het cafe waar ze veel tijd door brengen. We kijken er wat afleveringen want die worden natuurlijk afgespeeld en nemen een verkoelend biertje. Rusten uit na vele vele lopen en de hitte. Als we uitgerust zijn lopen we verder naar river valley waar veel lekkere restaurants zijn aan het water. Best futuristisch gebouwd. We eten heerlijk Indisch en genieten van van de omgeving! Het is al erg laat dus pakken maar de bus terug naar huis, moeten erg lang wachten maar dan komt die eindelijk. Hoeven niet al te lang in de bus te zitten gelukkig en de halte is om de hoek.

We slapen een beetje uit en ontbijten weer om de hoek. En gaan dan opzoek naar een rooftop waar je mooi uitzicht hebben over de stad. Er zijn er een paar en kiezen de mooiste uit. Helaas zijn we helemaal voor niks naar de mooie gebouw gegaan want tegenwoordig is het niet meer gratis... je moet iets kopen van minimaal 20 dollar om naar boven te gaan en er zijn bepaalde shows om bepaalde tijden. Maarja is een hele dure mall met alleen maar grote merken dus dat gaat ‘m niet worden jammer genoeg. Dan maar op naar de volgende. We besluiten er naar toe te lopen. Is wel aardig wandelingetje. Aangekomen bij rooftop 2 weten we niet hoe je boven moet komen want je heb een pasje nodig. Iemand wijst ons er op dat je dit kan regelen beneden in gebouw A dus we moeten helemaal naar de andere kant. Maar ja daar bleef het niet bij je moet zo’n pasje hebben die kan je gebruiken in de bus soort ov kaar alleen die hebben wij natuurlijk niet. Maar hij heeft een oplossing wij mogen die van hem gebruiken maar er moet een bepaald bedrag op staan en we moeten betalen om naar boven te gaan maar dat moet contant en het goede bedrag zijn. Wat een gedoe zeg dan maar wisselen. Eindelijk gelukt alleen we hebben maar 1 pasje dus iemand moet er in uit checken en dan doorgeven aan de ander en dan moet die weer inchecken. Het uitzicht is het gelukkig helemaal waard. Je kijkt over de hele stad uit en over het water waar je honderden boten ziet wachten om de haven in te varen. Je kan kilometers ver kijken en er zijn heeeel veel mooie skyscrapers. We lopen rond en maken veel foto’s en vervolgen onze reis naar gardens by the bay. We gaan dit x met de metro. Dit is 10x sneller dan de bus en even duur dus vervolgens nemen we die maar. Het is wel heel raar niemand bestuurd de metro het is een gohst metro heel apart om te zien.

Natuurlijk hebben we tickets gekocht maar omdat kerst is en alles is in thema daarvan en ze hebben van alles te doen rondom de gardens moet je daar weer extra ticket voor kopen dus dat doen we maar. We gaan eerst naar de twee tuinen maar we de tickets al voor hadden. Heel mooi gemaakt en staan allemaal mooie planten waar je tussen door kan wandelen en staat allemaal in een grote glazen koepel. De andere tuin is nog mooier je gaat met lift omhoog en dan sta je boven aan een grote waterval en dan loop je over bruggen bezaaid met planten naar beneden heel futuristisch allemaal super gaaf om te zien. Daarna gaan we naar de het hoogte punt van Gardens by de bay de grote ‘bomen’ die helemaal verlicht zijn met kerst versieringen en kraampjes er om heen. We haan naar boven om over de brug heen te lopen met uitzicht over heel Gardens by the bay en Marina bay sand en het gigantische mooie grote hotel we zijn precies op goede moment boven want er start een kerst show met lichtjes en muziek echt magisch. We genieten en gaan dan weer naar benden. Er is van alles te doen dus we lopen lekker rond en besluiten te gaan schaatsen. Helaas komen we pas achter als we er op staan dan het plastic is waar we op schaatsen super glad en je kan er bijna niet op bewegen maar we hebben wel super hard gelachen. We verwennen ons zelf met een kleine wijn proeverij en kopen een hele lekkere prosecco voor onze laatste avond morgen samen met truffel chips waar we beiden korting op hadden dus ipv 20 dollar 6 dollar betaald voor een overheerlijke Prosecco. We lopen via het hotel terug naar de metro en gaan dan lekker naar hotel om te slapen. Morgen naar waterpark op Samosa Island.

Ellen

Wat een fantastische reis en avonturen heb je meegemaakt,die zullen je altijd bij blijven.Straks Welkom Thuis in stormachtig Nederland.Zal wel even wennen zijn.Bye Ellen

Erwin

Final stop. Toch allemaal abel gegaan. Ben zelf ook een beetje met jullie mee op vakantie geweest.

mams

Zalig hé. Al die mooie plekken die jullie bezoeken. Gelukkig heb je veel foto's om als herinnering te bewaren. Je hebt werkelijk van alles gezien en geniet met volle teugen, dat proef ik uit al je verhalen en de is te zien op je foto's. Nog heeeeel eventjes en dan ....... ben je thuis en lijkt alles een droom. Maar nu.... even niet aan denken schatje

Irmgard

Wat heb je super veel gedaan, gezien en beleefd. Een reis om niet meer te vergeten. Kan je straks thuis weer lang op teren xxx