solangeopreis.reismee.nl

Ko phi phi

We hadden al vroeg de boot naar Phi Phi dus kwamen er betijds aan. Even het hostel opzoeken, alles is te voet bereikbaar want het is maar een klein eilandje en er zijn geen scooters of auto’s. Dus daar gingen we op naar het hostel lopend. Toen we er aan kwamen konden we nog niet inchecken dus gingen we maar even de boel verkennen en naar het view point. Pfff wat was dat een klim in die hitte zeg, netmof ik weer terug was in de jungle. Maar het was het zeker waard super mooi uitzicht over het eiland en de twee stranden. We bleven even zitten maakte veel foto’s en namen een verkoelend ijsje. Toen kwamen we er achter dat er ook een andere weg naar boven was, dus die namen we naar beneden. Natuurlijk veel makkelijk als we dat hadden geweten. Er was ook nog een tweede uitkijk punt dus hier maakte we ook wat foto’s en genoten we van het mooie uitzicht. Dan maar naar beneden, onderweg een lekkere alcoholische versnapering en op naar het hostel. Eindelijk inchecken, nou was eigenlijk vreselijk maar we deden het er maar mee. We zaten wel letterlijk op het strand en was maar voor 2 nachten. Al snel ontmoeten we 2 leuke Engelse meiden Brook en Marnie. We hadden op de terug weg een groot bord met pool party gezien dus pool party it was. Gezellig met zijn 4e. Gratis entree en lekkere cocktails en bier. We worden een beetje hongerig na paar uur em besluiten wat te gaan eten. Met de handdoek om lopen we de straatjes door opzoek naar een lekker tentje. We belande ergens en we zitten net en het begin keihard te regenen. Wij even geluk, gelukkig duurt maar half uurtje en dan is weer droog. Na wat eten en wat drankjes lopen we terug naar hostel en hoor ik Jess roepen ik wil al super lang een tattoo iets met een lotus, zullen we een tattoo nemen? Zo’n originele bamboo. Marnie en Brook hebben beiden al tattoos en zijn er voor in. Marnie zit al snel en Jess laat een schtes maken. Marnie neemt een olifant als herinnering aan Thailand duurt wat langer de bamboo techniek maar is wel super strak gezet. Daarna is Jess aan de beurt, ze vind het ontwerp en gaat liggen. Brook en ik kopen nog een drankje voor d’r voor de pijn hahaha. Maar het gaat er goed en alleen op simmige plekken is het gevoelig. Brook twijfelt nog ze wilt wel maar weet niet wat dus doet ze het nog niet. En ik ik denk 2 x na en doe het ook niet. Ik heb ooit een droom gehad dat ik een tattoo had en ik schrok elke keer dus laat ik het maar niet doen. Alhoewel ik wel klein beetje twijfel. Jess vraagt elke x of eigenlijk half schreeuwend is die wel recht? Maar wij houden het goed in de gaten. Ze is super blij.

We lopen terug naar het hostel en kleden ons om voor een party avond. Het strand is zo klein geworden doordat het vloet is. Maar klein stukje om te lopen maar staat helemaal vol het hele strand van begin tot eind. Met allemaal vuurshows en gratis shots. We nemen wat shots en lopen wat rond. Kijken naar de vuur shows en wagen wat dansjes. Super leuk de sfeer. Dansend in het water met je drankje op de muziek, overal mensen met neon kleuren super gezellig. Marnie en Brook zijn ook 2 lekkere gekke meiden waar we lol mee hebben. We maken het niet te laat want morgen naar Maya Bay met zijn alle van de film the beach met Leonardo Di Caprio.

We staan lekker rustig op, pakken onze spullen en gaan opzoek naar een leuk tentje om te ontbijten. We vinden wat en gaan lekker zitten. Als onze buikjes vol zitten gaan we naar de tour guide en wachten we tot we worden opgehaald. Jess voelt zich niet helemaal lekker dus neemt wat medicijnen en voelt zich erna beter. Met de trip gaan we op meerdere plekken snorkelen, naar pirate cave, monkey beach, maya bay bezoeken en biolumicon plankton bekijken. We beginnen bij monkey beach, het is vloet dus er is bijna geen strand dus we staan in het water. Gelukkig maar want hierdoor blijven de apen beetje op aftsand. Er zitten er veel op een rots dus dssr maken we wat foto’s van, daarnaast hangen en spelen er wat in de bomen. Een paar mensen raken de apen ook echt aan en voeren ze terwijl dat zeer word afgeraden. Ze zitten aan hun staart etc. Mij niet gezien. Ook word er iemand gebeten en iemand gekrapt. Ik zou helemaal gek worden wie weet wat je kan krijgen... ook jess is heel stom die neemt een flesje cola mee water in, komt meteen gillend een aap op af die het uit d’r hand wilt rukken. Ik en Brook rennen de boot in en komt ons achterna tot Jess blijft staan en de aap in water blijft d’r aanstaren. Ik komt steeds dichterbij en ze moet de cola afstaan willen we dat die weg gaat... weer een avontuur beleefd. We gaan weer verder op naar de pirate cave, Jess is niet goed en moet overgeven... hopelijk gaat straks beter. We varen langs de pirate cave, niemand mag hier op behalve de gene die er werken is verboden is eigen terrein van een soort bende. Dus we varen er alleen langs, daarna stoppen we bij een reef waar we gaan snorkelen. Hier zien we verschillende vissen en kleine reefsharks best beetje eng in begin masr ze doen je niks en blijven op afstand. Ik wil heel graag nemo en schildpadden zien maar helaas. Op naar Maya Bay eindelijk, hier mogen we 3 uur rondlopen en krijgen we lunch. Jess voelt zich nog steeds niet top maar eet wel wat. Het uitzicht is echt geweldig mooi. We gaan naar de andere kant van het eiland daar heb je ook een mooi uitzicht over de zee, hier kunnen ze ook aan leggen en dan kan je klimmen naar boven. Om daar te komen moet je door stukje woud met allemaal palmbomen en hanger er bordjes met watch out coconut, omdat die zomaar uit de lucht kunnen vallen. We maken wat foto’s en lopen dan terug. Heerlijk zwemmen en genieten van dit geweldig mooie strand. Het water is zo blauw en helder en het strand zo wit.met super mooie rots wanden. Maken heel wat foto’s en genieten van het uitzicht is net een droom wereld. Helaas worden we weer opgehaald en moeten we dit mooie strand verlaten... op naar de laatste snorkel spot. Mijn dag kan niet meer stuk wsnt ik zie nemo, zwarte nemo en zwem voor wel 15 min met een schildpad. Dit zijn zulke mooie serenee wezens. Echt geweldig. Ik word aan de hand meegenomen door de tour guide en hij maakt vele foto’s en filmpjes voor me. We missen de sunset een beetje maar ik ind niet erg want dit was super gaaf. We varn naar de andere kant voor de plankton. De hemel kleurt heel mooi roze paars is echt magisch om te zien. We wachten tot donker is en gaan dan water in voor de lichtgevende plankton. Ik ben een klein beetje teleurgesteld want je moet heeel hard bewegen om ze te zien, maar blijft wel mooi om gezien te hebben. En ik heb foto’s gezien waar het hele water oplicht maarja natuur he daar kan je niks aan voorspellen. We varen terug na een mooie dag vol geweldig magische dingen. Eenmaal terug frissen we ons op en gaan we lekker op pad voor wat eten en een feestje.

De volgende dag spenderen we de hele dag weer bij ibiza pool party, lekker in water feesten, drinken en gek doen. Jess en ik gaan alleen even voor de zonsondergang nog een keer naar het view point, want dit schijnt ook er mooi te zijn. En dat is het ook zeker. We zitten zo’n halfuur lekker te genieten en te kletsen. Morgen moeten we afscheid nemen van elkaar en daar willen we het niet over hebben dus gaan we weer terug naar de pool party. Hier blijven we nog even en dan gaan we douchen en ons omkleden. Voor een laatste avondje uit. Marnie en Brook blijven nog even dus wij gaan samen op pad. We belanden bij een leuk tentje met een live band waar we lekker aan meeschreeuwen zijn. We krijgen een berichtje dat Brooke met ons mee gaat dus halen we haar op Marnie voelt zich niet helemaal lekker dus die blijft lekker in bed. We sluiten de avond af bij ee rooftop bar met een drankje en gaan dan ook lekker slapen. Morgen vroeg op spullen pakken afscheid nemen en naarr de boot.

Jess en ik hebben het er moeilijk mee, we ontbijten met zijn alle en lopen dan naar dienpier. Zij op naar phuket en ik naar het nationaal park! Bij de boot geven we elkaar een dikke knuffel en zwaaien we elkaar uit en stappen onze boot op. Dit was ons avontuur samen dan. Maar we gaan elkaar snel weer zien.

Ellen

Prachtige verhalen.Mooie avonturen :-)Veel plezier nog Bye Ellen :-)

solange bouma

Dankjewel Ellen is echt geweldig

erwin

Mooie foto's. Schitterende vergezichten en nog tijd voor feesten ook.
We genieten van je leuke verhalen.

groet

erwin

Mams

Meid wat een leuke reis. Gezellig dat je een stel meiden hebt leren kennen waarmee je weer waanzinnige dingen hebt beleefd. Kijk uit naar je filmpjes met de schildpad. Je zal vast wel een traantje weg hebben gepinkt bij het afscheid van Jess. Maar je zult nog genoeg nieuwe vrienden ontmoeten met wie je unieke reiservaringen gaat delen. Blijf voorál genieten. Knuffels M

Irmgard

Lieve Solange,
Weer zulke prachtige momenten beleefd, echt geweldig! Zo leuk om vandaag even kort met je te facetimen, top dat we je even hebben gezien. Geniet nog maar verder lieverd, dikke kus x

Irmgard

Heb net de foto's bekeken, wauw ben stikjaloers wat mooi. Vind de tattoo van de lotus trouwens wel erg mooi, maar snap dat je niet zo maar iets laat zetten.