solangeopreis.reismee.nl

Sihanoukville

Met de tuktuk werden we opgehaald en gebracht naar de bus. Marvin was vandaag niet zo lekker helaas... In de bus hebben we voornamelijk gechilled en geslapen. Aangekomen in Sihanoukville moesten we de stad nog door naar de dropoff, toevallig zagen we Yoahn achterop een scooter maar hij zag ons niet. We wisten dat die in ons hostel zat dus we zouden 'm later wel zien. Anouk ging meteen door naar de eilanden dus van haar namen we afscheid bij de bus. Wij moesten maar een klein stukje lopen naar het hostel toe. Helaas was het nog aardig vroeg dus moesten we nog een paar uur wachten tot we onze kamer in konden. Marvin was niet lekker dus die ging liggen op de banken, en ik ben maar even gaan chillen en netflixen. Yoahn kwam ondertussen ook binnen lopen dus ben ik gezellig met hem gaan kletsen en even gaan zwemmen in het zwembad. Om 2 uur mochten we dan eindelijk de kamer in en maakte ik Marvin wakker. Yoahn was ook even gaan liggen dus die maken we later wakker. We legde alle spullen neer en pakte de tassen uit.

Eenmaal gesetteld gingen we opzoek naar Yoahn die we al vrij snel vonden. We regelde eerst ons visum voor Vietnam, dit konden we laten doen bij ons hostel en dan kunnen we die de volgende dag al weer ophalen. Daarna gingen even naar buiten wat rondlopen en chillen op het strand. Marvin bleef lekker zitten op het zand en wij gingen even rondlopen, kijken voor wat eten. Het was een hele lange boulevard langs het strand met allemaal eettentjes en barretjes. We besloten maar terug te lopen omdat het eindeloos door ging. We hadden genoeg restaurantjes gezien maar wisten niet waar we gingen zitten. Eenmaal terug bij Marf gingen ze daar ook opbouwen voor de avond gasten dus bleven we maar daar zitten. We aten wat vis van een vrouw die dat verkocht op het strand en dronken een biertje. Gelukkig voelde Marf zich al iets beter. We genoten van de zonsondergang en liepen daarna terug naar het hostel. Morgen gaan we lekker een dagje aan het strand liggen heerlijk. Ik was erg moe en de jongens wilde nog wel wat doen dus die gingen samen op pad terwijl ik mij lekker terug trok in mijn bedje. Na een wilde avond van de jongens namen we een lekker ontbijtje in het hostel. Daarna op naar het strand, lekker dagje luieren. We kochten wat fruit onderweg als lunch, zochten een mooi bedje uit en kwamen er de hele dag niet van af, alleen om af te koelen in het water. Er komen veel vrouwtjes langs om van alles te doen, manicuren, pedicuren, haren verwijderen noem maar op. Dus ik liet mezelf maar even verwennen met een kleine pedicuren ja en toen kwam er ook een vrouwtje naar Yoahn toe kom op laten we die mannelijke handen eens onder ogen nemen, hij kon geen nee zeggen en wilde graag wat voor de arme vrouwtjes wat toen dur vooruit. En voor ik het wist werden mijn benen ook gedaan, nou vooruit dan maar maar wel voor een speciale prijs.

We aten heerlijke inktvis die vers voor onze ogen werd gebakken en lekker reuze garnalen. Heerlijk wat biertjes om meteen proosten en we hadden een top dagje. Genieten van de zon het strand en het geluid van de zee. Na zonsondergang liepen we langs de pier om tickets te boeken naar het eiland Koh Rong Samloem voor een paar dagen en daarna bus tickets naar Siem Reap zodat als we van de boot af komen met terug komst we meteen kunnen overstappen op de bus. We keerde terug naar het hostel en hadden nieuwe roomies. Een Ned meisje en een Frans Canadees met Nederlands bloed. Super leuk gesprek mee gehad en gelachen. Zij gingen nog uit wij bleven lekker binnen. Morgen de tassen pakken en dan op naar het eiland leven en afscheid nemen van Yoahn die richting Vietnam gaat. We hebben afgesproken daar nog te meeten.

Mams

Leuk al die verschillende contacten. Zo easy going als jullie met elkaar omgaan.